blue velvet ?
Oj, du har inte de där i samma akvarie va? Kardinalräkor är väldigt svåra och kräver helt andra vattenvärden. De vill ha högre temperatur runt 28grader och även ett pH på gärna över 8. De måste även ha ett väldigt väl inkört & algigt akvarie annars svälter de väldigt lätt. De har inte samma "luktsinne" och hittar därför inte maten på samma sätt i akvariet som de "vanliga" sötvattenarterna (caridina, neocaridina osv.)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
nej jag har dom i två olika kardinalen går i det lilla nano akvariet som har varit igång ca 5 månader där finns gott om alger o mat dom blå går i mitt nya som har varit igång i ca 3 veckor körsbärs räkorna går i mitt 180 liters o dom gula har jag i ett 90 liters båda dom akvarierna har varit i gån sedan i sommras
men tack för informationen visste inte det där med luktsinnet att det var dåligt då är det ju bra att det får vara i 20 liters så är det ju inte så stor yta att leta mat på 
Så du har anpassat det lilla 20L med rätt temp och ph?
//GuUuLd,
-IE Photography-
ja det ligger konstant på 27 grader utan doppvärmare o ph är 7,5 gjord med dropp test
Kan hända att pht behöver höjas lite till, både pH & temp ligger i underkant :) De är väldigt kinkiga.
//GuUuLd,
-IE Photography-
undrar bara om det brukar vara så stor skillnad i färgen ?
så jag lägger upp en ny på den blå