Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 2156 ggr
Ellenfyrkant
0

Lättodlad fisk?

Har jättetomt i mitt 110 L akvarium nu, det är supertråkigt. Skulle tycka det vore kul med någon fredlig art som är lättodlad!

Platy har jag haft i flera år utan yngel, Ancistrus också. Palettciklider har ynglat men ätit upp dem. Det går inge bra för mig. Buhu Gråter

Finns det inget kul som nästan inte går att misslyckas med? ;D

Typ som Guppy…

Mvh Ellenfyrkant

vinteralvan
0

Svärbärare brukar ha lätt för att yngla av sig. Har du mycket växter och annat som ynglen kan gömma sig i? Annars är det lätt att dom blir uppätna.

[dynamitella]
0

Danio rerio är enkla och roliga att odla :) storleksmässigt kan det funka.

SuperLimm
0

Har du mycket växter så att ynglena har en chans att gömma sig?

Jag har svärdbärare. Har haft dom och akvariet i några månader nu men inte sett att någon hona varig högdräktig. I helgen hittade jag ett litet yngel, det gömmer sig i javamossan. :)

Platy ska ju också vara enkla att få yngel på vad jag vet. Så med mycket växter och både honor och hanar borde det väl gå tycker jag..

Mvh Linn

Ellenfyrkant
0

Nu har jag inte supermycket växter längre eftersom jag inte har mycket fisk, har inte orkat köpa nytt. Men hade…

Svärdbärare är supersnygga! Men har hört att de kan vara lite elaka?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Och sebrafisken är inte som tetror att de tar sin egen rom?

Mvh Ellenfyrkant

SuperLimm
0

Hanarna kan vara rätt elaka mot varandra. Jag har 3 hanars just nu, hittade några vita med lite orange på som jag tyckte var så fina, köpte två och hade en hane sen innan. En av dom vita är på den jag hade innan en hel del. Men jag har haft han i några år så han är ju rätt gammal. Honorna vet jag inte om dom är elaka, mina är inte det. Men som sagt, hanarna kan vara rätt elaka på varandra.

Mvh Linn

[dynamitella]
0

Man odlar i regel inte romspridare rakt i karet :) De tar man ur och odlar i en låda eller ett litet akvarium.

Jag känner inte till någon romspridare på rak arm som inte äter ägg eller avkomma.

Ellenfyrkant
0

#7 Nej det är väl så, men tycker det låter så krångligt då. Eller? Kanske ska gå och köpa några gyppy, haha. :)

Mvh Ellenfyrkant

sundin00
0

kampfiskar men då gäller det att dela upp hanarna sen i ett varsitt akvarium…. :) ;)