Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1556 ggr
Eva123
0

kampfiskar

Jag har en kampfisk/hona o jag tänkte skaffa 2 kampfiskar till honor då. Är det någon som har några tips till fina färger? Det skulle vara jätte snällt om ni kunde säga dom förslagen i så fall.Tungan ute

R8bus
1

Burkar inte kampfiskhonorna vara ganska färglösa ändå?

[Gudrun-Berit]
1

Det är min hona, Hon är röd

Jessicahagstrom94
1

jag har en blå och min mamma har en röd :) vi har haft en rosa-aktig också (vet inte vad färgen heter) men hon fick fula mörkare, nästan röda, fläckar på sig..

sök på google och kolla i butikerna, så ser du nog en fin färg?

Eva123
0

Tack för att ni svarade med lite tipps. Det var jätte snällt av er tack igenTungan ute

m4rkus93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sjävl kör jag på en hona med blå längst ut i kanten och beige innanför sedan ska just nu para henne med min hannen som är svart crowtail med silver sträck ;)

Eva123
0

ok. Min syster säger att man mste vara jätte duktig på kampfiskar för att kunna para en hane o en hona/som är kampfiskar. Är det sant?

Isåfall så måste jag väl läsa några dyngn på det innan jag kan para men om det inte är sant  läser jag nån timme o sedan så kan man gjöra det.

Eva123
0

wow fint foto

[dynamitella]
2

Det krävs månaders förberedelse. Inte dygn.

Sök på "odla kampfisk" under "sök på sajten" här i forumet (uppe till vänster). Sen kan du läsa de första, tja, 10 trådarna. Så ser du vad jag menar.

Det är en ofantligt stor uppgift att ta på sig, och jag avråder dig att göra det.:)

m4rkus93
0

jag förbered inte så mycket vill jag minnas men jag hade läst på och isste vad som krävdes med mera sedan satte jag igång… jag hade ett konstigt problem som ingen kunnat svara på men honorna blev förlamade före parning och åter hämta sig inte så jag tog en paus och gjorde nya försök då jag fick en kull det är ansträngande men vill man så går det,.. fick dock resa bort under omständigheter och lätt mina föräldrar ta över jag vet inte riktigt va dom gjorde med alla yngel eller om dom brydde sig… men jag förlorade nästan alla idag har jag kvar en av dessa yngel en marinblå hane och svart kropp…