körsbärsräkor
Jag skulle tippa på max 20-30 st. Angående maten så beror det väl på vad du matar med.
Fler än 20-30 kan du ha utan att du behöver oroa dig. Mata varannan till var tredje dag eller något sånt. Det här skulle du läst på innan du köpte räkorna ;) Men sök här inne så kommer du hitta allt du behöver veta :)
ullajuhlin: Vad fint du hade inrett! 
Och jag vill vara lite negativ och påstå att vattenkvaliten snabbt blir dålig om man trycker ner 25-30 fullvuxna räkor i ynka 20 liter :) det går, men är väldigt enkelt att ta död på samtliga räkor över en natt med lite nitrit.
har läst på en del och har kollat lite över allt men inte funnit någonting om hur många man ska ha i ett nano köpte mat som heter fluval men jag tycker inte dom äter av det kunde inte hitta varken på burken eller på internet hur mycket dom ska ha tack för svaren ska kolla här o köper nog till 8 gulakösbäsräkar om ett par veckor när jag vet mer o tack hallonbåt 
Man ska aldrig blanda gula räkor, körsbär, sakura, rili, blue pearl eller white pearl.
Dessa korsar sig. Avkomman får inte spridas :)
Enligt boken "Back to nature guide to Nanoakvarium" Av Kjell Forhman, José Kienjet och Ralph Töning, (Ja! Jag rekommenderar den!) så kan du ha 150-200 räkor i ett 20-liters akvarium.
De kommer dock förorena vattnet i en snabbt takt om de är så sjukt många, så då måste man verkligen arbeta med karet…
Du får väl börja sälja av alla räkor över 60, så håller du en bekväm mängd som är rolig att urvalsodla på. ;)
Köpte fyra körsbär till 32l.. En hona :( men två kullar har hon ploppat ur sig ;)
ok det visste jag inte tur jag skrev här men vilka räkor kan man ha tillsamans med rödakörsbärsräkor ?
Man kan ha grön räka, rainbows, crystal red/black och tigerräkor. Amanos går, men bör inte gå i små akvarium.
ok jag behöver nog läsa en hel del till innan jag skaffar fler
o tack för svaret 
Grattis! :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Så kul! Grattis! :D
grattis
TS: Måste bara fråga vad är det för växt du har på bilden i #12? är det en mossa?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Det ser ut som Hemianthus callitrichoides "Cuba" :) Ingen mossa, utan en väldigt småbladig växt.
Tack #17 :)
den sitter till vänster om körsbärsräkan