Stor slöjstjärt?
Jag har en stor slöjstjärt hemma, han är cirka 10-11cm utan fenor inräknade, och så är han cirka 18-19cm med stjärtfenor. Hugo är cirka 6 år gammal. Har ni/har haft/känner ni någon som har haft en lika stor/större Slöjstjärt. Jag har honom i ett 350liters akvarium och han blir bara större och större! Nu för tiden om jag ska ta ut honom ur akvariet kan jag inte ens använda min håv, utan jag är tvungen att ta upp honom med händerna! Som tur är så är han väldigt lugn och sprattlar inte. När jag skulle köpa honom så sa de att det var två slöjstjärtar. Men när han kom hem till mig så var han ensam, och de berättade att hans ÄNNU STÖRRE slöjstjärt dog för en vecka sedan. Skulle gärna vilja ha fler stora slöjstjärtar.. Hugo stormtrivs i det stora akvariet med sina 5 små slöjstjärtsvänner! Men skulle gärna ha haft någon mer lite större..
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Runt 20 cm "ska" ju slöjstjärtar bli om de hamnar i rätt akvarie.
I djuraffären hos mig har dom en bild där det står "slöjstjärt, naturlig storlek" där de håller en med två händer, gissar att den är 20-30cm ungefär.
Har inte slöjisar själv, då jag inriktar mig på andra sortes fiskar. Men stora slöjstjärtar är häftiga. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_