Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1542 ggr
[Gudrun-Berit]
1

mal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

var kan jag få tag på bra info om denna mal? o vad heter den?

Fridaaaa
2

Du får inte ta bilder från nätet och lägga upp, om du inte vet att det är 100% fritt att göra det, alltså att det står att det är OK eller om du har frågat ägaren. Google  = inte gratisbilder automatiskt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[dynamitella]
2

Posta hellre länken till bilden du hittade. Man får alltid länka, överallt. Men inte bara "ta bilder" utan att hänvisa till källan.

Jag själv glömmer ofta detta och använder andra människors bilder som exempel. Bra att du påpekar det, Frida.

Fridaaaa
2

#2 Nej man kan inte länka hur som helst heller ;) Läs i denna tråden: http://foto.ifokus.se/discussions/50f56fdbd4ebea20580074a4-upphovsrattslagen?discussions-1

[dynamitella]
2

Ts. Det står också på sidan du hittade bilden att det är en Ancistrus dolichopterus. Det gör det i 90% av fallen när man googlar bilder. Kolla efter det nästa gång :)

Hurvida det stämmer eller ej med arten kan jag dock inte intyga. Det är inte mitt område.

[dynamitella]
2

"När du länkar till andra websajter innebär det inte något intrång i upphovsrätten. Men det kan vara ett problem att rikta länkarna direkt till en annan artikel, speciellt om den inte öppnas i ett eget fönster.
Så länge länkar till andra sajter öppnas i egna fönster så är allting bra"

Om jag gör såhär, så är det okej.

"Hej, jag skulle vilja att någon berättar för mig vad man kallar ett sånt här akvarium? :)

http://dayviews.com/gid3185941/508866895/ "

[Gudrun-Berit]
1

Ok, visste inte detta om bilderna. Men hur gör jag, kan personalen ta bort bilden från inlägget?

[dynamitella]
1

Ja. Men tyvärr är moderatorerna och admins ganska inaktiva här på sajten. Man ser till dem någon gång i månaden :)

Jag tror inte att det gör något för denna gången. Men det är bra att veta till nästa gång.

Fridaaaa
3

#6 Du kan ta bort den just nu själv, klicka på "hantera" och sedan tar du bort bilden :)

[dynamitella]
1

Haha, tur vi har dig. Jag hade inte en tanke på det.

Fridaaaa
1

#9 Man kan göra det upp  till 1 timme på sitt egna inlägg efter man skivit den ^^

[dynamitella]
1

Så pass? Ibland känns det som fem minuter. Men tiden går väl fort när man väl sitter här.

Fridaaaa
1

#11 Ja ibland rinner tiden iväg hihi :)