Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1461 ggr
viciouscircle
0

Ynglar av sig

Skaffade 5 platys för nån månad sedan.. Nu har dom börjat yngla av sig och eftersom jag inte stoppade ner i någon yngelkasse trodde jag inte heller några skulle överleva.. Nu simmar det dock runt 3 yngel i akvariumet som är tillräckligt stora för att fortsätta sina liv utan risken att bli käk.

Hur gör ni? Skänker iväg dom eller avlivar eller bara låter dom vara? Är rädd att det ska bli överbefolkat om det fortsätter så här :S En till av honorna är nämligen smällfet och kläcker säkert nya yngel vilken dag som helst.

Känns ju taksigt att döda bebisarna :(

[ErikP]1
0

Jag skulle kunna ta emot dom om du inte vill ha dom. Det beror vart du bor någonstans?

viciouscircle
0

Det vore schysst :) Jag bor 5 mil norr om Uppsala men är i Uppsala också lite titt som tätt!

Som läget är nu är det dock lugnt. Dessa 3 kan jag behålla. Det är framtida yngel jag oroar mig för ^^,

farido13
0

jag kan ta dom jag har plats för dom små rakarna. jag bor i ekerö nära ekerö centrum

stosse
0

jag skänker bort, alltid någon som vill ha gratis fisk:)

[ErikP]1
0

#4 vart bor du?

[ErikP]1
1

#2 När du får för mycket yngel kan du bara skicka ett pm så tar jag emot dom. Jag bor Nära Norrtälje

farido13
0

stosse har du khulliål

stosse
0

nu har jag tyvärr inga att skänka:)

farido13
0

men du stosse om du får khulliålar och skänker dom kan jag få dom först.

stosse
1

som dynamitella redan skrivit till dig så är det väldigt, väldigt svårt att få yngel på dessa… och då skulle jag nog inte heller skänka bort de, tror jag faktsikt:) kuhli kan inte kosta mer än 30, 40 kr. köp själv?

[ErikP]1
0

Farido13. Jag har sett att dom på Hornbach i Sundbyberg säljer Kuhliål för 19 kr st. Så du kan gå dit och köpa.

farido13
0

tack så mycket snabeldal.GladGladGladGladGlad