Sebraciklid!
Någon som vet vad för fisk man kan hålla med två sebraciklider och ett litet stim tigerbarber i ett 190 liters kar? :) I framtiden kanske jag byter ut ena paret mot någon annan robust, men ändå fredlig ciklid men nu vill jag ha det såhär. Utöka stimmet med barber? Kanske med purpurhuvud också? Skulle gärna vilja ha någon tålig ytfisk också. Kan man ha en Eldstjärt i akvariumet? De är ju ganska robusta men ändå fredliga mot andra arter.. Kom gärna med förslag :)
40 personer har läst, men ingen har några tips? (Moderator kan förresten låsa den andra tråden, blev något knas så jag dubbelpostade)
Det är lite rysk roulette med dessa elaka fiskar. Att rekommendera någon över huvud taget att ha eldstjärtar som hus djur gör jag inte :) Satans djur till att slåss.
Så därför sa jag inget, eftersom Zebracikliderna bör ha 250 liter.
Mina är inte så agressiva nu när de inte leker. Jag har två par i ett 90-liters (nu kommer jag kanske bli bombad med uppmaningar..). Det funkar bra trots att de blir lite smågnabbiga ibland. Det står att sebraciklider ska ha minst 250 liter just för att de är så griniga av sig, men jag har fått råd av folk som tidigare har haft dem och man kan ha dem i mindre kar om man är observant på att det funkar :) Nu ska ju mina förmodligen få flytta till 100 liter större, så då blir det nog lättare. Tänkte om någon har några tips på tåliga fiskar som kan klara av att dela kar med zebraciklid ;) som sagt så har jag några tigerbarber just nu, men vill gärna ha något mer! Ev något litet men robust :)
Okej.
De flesta elaka barber bör ju fungera finfint :)
Tigerbarberna är rätt snälla mot andra fiskar om dom är många,då har dom fullt upp med att bråka internt istället om vem som ska bestämma
Ungefär så……fast dom är ju kända som fenbitare så man bör ju inte ha dom med arter som till exempel scalare.