Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 2037 ggr
-Cissi-
0

Vattenvärden.

Hejsan jag har tänkt införskaffa i nya tester när jag får pengar så jag kan hålla koll på mina värden, hadde tidigare dopp stickor men vet att dom inte är helt att lita på.

Undrar vad ni anväder till för att kolla nitrit, nitrat och ph?

Var har ni köppt dom?

Och vad kostar dom?

Undrar även hur ni tycker det fungerar, om det är svårt att läsa av eller lätt?

Finns kanske nån som säljer här??

Mvh//C

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
0

Putt :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
0

Putt, Ingen som vill dela med sej av vad dom använder? :/

[Jens]
0

Jag har bara läst på ett annat forum och fick tipset om JBL Nitrit Test-Set NO2 test och JBL Nitrat Test-Set NO3. Jag har dock inte provat dem men tänker inhandla dem.

-Cissi-
1

#3 Ska kolla upp dom :)

abbas
0

jag använder tetra no2 dropp  test , den blåa paket som funkar jätte bra , det visar direkt om du har nitrit i vattenet , till nitrat no3 jag brym inte mig för det är inte farligt för fiskar och mn bli av en del med det med regelbunda vatten byte och växter som tar en del till närning

ph jag använder digital ph värde för 150 kr , köpte av malin så jag har det altid och jätte nöjd , den visar rätt ph hos mig med den ,  komunalt vatten i malmö visar 8, i min fisk akvarium visar 7,5 och räck kår cr , cb som jag har lagt i ek löv för att sänka ph  så visar de 6,8 ph så jag är nöjd med den och slipper köpa ph dropp tester

-Cissi-
0

Tack #5 :) Ska kolla med malin tror jag

Gurky
0

Brukar aldrig behöva använda tester (förutom vid uppstart). Enda jag brukar mäta är salthalt :P