Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 999 ggr
tvättäkta bybo
0

räkor

hur många räkor kan man som mest ha i 100 l innan det blir 'överbefolkat'? och vad bör man minst ha?

theraphosa
0

Jag tycker 40-60st låter lagom

tvättäkta bybo
0

60 st är ganska max alltså?

Nästa fråga: Funkar det att ha cr/cb och sakura i samma kar eller 'dominerar' någon av sorterna för mycket?

theraphosa
0

Cr och Cb funkar men de andra vet jag inte. Låter någon mer erfaren svara på de

tvättäkta bybo
0

jag skall vara lite tydligare :) funkar cr OCH/ELLER cb i samma kar som sakura? :)

-Cissi-
0

Du ser väll när det börgar bli mycket räkor :p Jag tycker det är svårt att säga ett exakt antal med räkor man kan ha.

Hur arterna passar ihopp vågar jag inte direkt svara på men om det blir nån art som dominerar så beror det på hur offta/länge dom går med rom och ynglar av sej.

En bra sida att kolla info på om olika arter är Redbee.se om du inte redan visste om det :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

tvättäkta bybo
0

tänkte mest på om någon av aretrna dominerar för mycket vid matning och sånt…?

MarHai
0

Jag har 20 räkor i ett 100l, det är väldigt tomt… längtar tills de börjar kasta ur sig massa småttingar =)

Har CR och CB.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sleggyman
0

Du kan nog ha upp mot 200st i ett 100L akvarium utan störra fara om du ha massor växter och inredning för dom att klättra på och regelbunda vattenbyten.

Googla bara "räkor per liter"

-Cissi-
0

#6 Tror inte det man kan ju mata på fler ställen i karet så det blir mer utspritt och lättare för alla i karet att hitta mat :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

tvättäkta bybo
0

har sakura nu som ynglat 20+ små räklingar, men hade velat ha cr ocå de är så fina :)