Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 2226 ggr
wille_wille
0

Palettciklid

Hej!

Jag har ett 50l akvarium med ett Dvärggurami par, 3 guppys, 1 zebrafisk, 5 neontetror (snart inga neontetror då jag tror de fått neonsjukan) och 3 kuhliålar.

Min kompis har ett par palettciklider som han erbjöd mig gratis eftersom han bara ville ha malawi men vi var lite osäkra på om dom skulle gå o ha i mitt akvarium.

Jag såg på zoopet att dom ville ha minst 80L men gäller det bara fullvuxna fiskar?

I mars ev. lite tidigare när jag har fått lite mer pengar ska jag köpa ett 112L och ha istället för mitt 50L.

Som bottenmaterial har jag engelsk sjösten och jag har ingen lust att byta.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[dynamitella]
0

Icke. Inte en endaste chans i världen att det kan gå fridfullt till.

Jag beklagar.. Paletter är mycket revirhärdande och passar inte ens i 80 liter om man får hem ett ilsket par. Jag kan bara ha 1 hona och 1 hane i mitt 540 liters kar. Började med tre par, men efter ett tiotal ordentliga slagsmål omplacerade jag alla utom två.

Också vore det bra om du omplacerar zebradanion. De är stimfiskar och vill gärna gå i stim.

Lycka till med allt! :)

wille_wille
0

Ok, tack!

Jag har tänkt på att omplacera zebran men den har gått bra ihop med tetrorna, hans kompisar har lyckats hoppa ut ur akvariet (fattar inte hur dom lyckas, hålet är ca 1,5 X 5 cm?!)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[dynamitella]
0

Okej, ja, de är små vildingar :) Om han trivs med tetrorna så går det säkert bra.