Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2817 ggr
Jessicahagstrom94
0

Vilken sort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir knäpp snart, som jag letat efter att få veta vad mina platys är för sort! vet att den ena är en sån där mussepigg-platy för hon har sånt märke i bak som ser ut som musse, men dom andra två då.. vad är dom för sort? har en hane och två honor än så länge, fyller på med platys när dom andra som inte är platys dör :) dom är så vackra!

på bilden är min jättelilla hane som är svart på kroppen och orange i ansiktet. förresten, kan en jätteliten hane göra en hona dräktig? Haha han är så fjuttig jämfört med dom!?

Jessicahagstrom94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är min gula hona med svarta fenor, hon är så vacker och har fått namnet sunshine :) (yes, jag döper mina firrar ;)) och visst är den orangea en mussepigg?

AxelBergendal
0
Jessicahagstrom94
0

#2 tack! blir ändå inte klok på den gula honan men kan hanen möjligtvis vara en kaliko? den var lik!

OlleA
0

Jag tycker att den på första bilden ser ut som en tuxedo och den gula honan som en gul wagtail. Visst kan en pytteliten hane göra en hona dräktig, bara han är könsmogen. :)

Olle

Jessicahagstrom94
0

#4 Ja, honan är nog en sån.. tack! Hanen kanske är en sån, men är han inte lite väl svart på kroppen för det? Han är bara orange där i ansiktet, men det kanske är olika.