Mitt akvarium :)
Och detta är idag :D Självklart fick tetrorna följa med. Till veckan flyttar det in Red Sakura, posthorn, några drottningrasboror och någon Dvärggurami :) Även mer växter kommer.
Tänkte lägga upp bilder i detta inlägg med fiskarna oxå sen.
// MT ♥
Ska du inte köpa kompisar till tetrorna? Den behöver vara runt 10 st för att må bra.
#2 Jo, jag funderar på de ist för drottningrasbororna. Tror inte alla 3 sorter skulle få plats ^^'
// MT ♥
# ja precis, det blir lite mkt, då radbororna också är stimfiskar

fast jaguppfattade det som om TS hade haft tetror? om hen nu inte vill ha tetror i sitt akvarium är det ju otroligt onödigt att köpa ett nytt stim :) bättre då att satsa på det man vill ha.
Också rekommenderar jag en hög med växter till :) Samtliga fiskar på listan tycker om lite buskage.
Fint gjort än så länge :) Rekommenderar att du tar med tetrorna när du köper rasbororna och lämnar hos djuraffärens stim. På så sätt slipper du ha en sort du inte riktigt vill ha, och de får polare.
Har haft tetror förut, ja. :) Dessa överlevde, så funderar på att ta tetrorna i första hand, sen får man väl ta rasboran sen. Mer växter kommer självklart! Får se hur jag gör. Kom på att jag vill att räkorna ska växa till sig innan fler fiskar flyttar in. Vill ju inte att dom ska bli mat på en gång ;)
// MT ♥
*Tass* :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Tyvärr har inte räkorna och posthornen kommit än.. Men idag va vi iallafall iväg och köpte 10 neontetror och 3 Dvärggurami. 1 hane och 2 honor. :) Honorna är riktigt livliga av sig och hanen ligger mest och gömmer sig under pumpen. Får hoppas att han är mindre blyg imorgon. Räkorna kommer få vara i ett lite minsta akvarium tills dom växt på sig. Men jag har en fråga. Hur många Dvärggurami kan man ha i ett 63liters akvarium? Med 12 tetror, ca 10 räkor och 2 posthorn. Känns som om de kommer bli väldigt fullt….
// MT ♥
Tänkte bara fråga om du kollat med vattenpass så att ytan akvariet står på är rak? vattenlinjen är ju iofs svår att se iom att det stormar på ytan men det ser snett ut.
Varför fyller du inte en bit till så slipper du det där glappet som blir. Gör gärna rent akvariet utvändigt, det är så fult med kalkrinningar.
#10 allt de där är fixat redan ;) fixade de efter jag tagit kortet..
// MT ♥