Ynglar av sig som...
Har Ancistrus malar, guppys och endlers som förökar sig som om deras liv hängde på det.
Sån tur är så har jag än så länge gott om plats och än så länge är det mest kul men känner att det inte kommer att hålla i längden :-)
Så för att vara ute i god tid så är frågan, finns det något smart sätt att göra sig av med dom i "parti"? Hur gör ni andra?
Kanske ska förtydliga med att jag med "göra av med" INTE menar att avliva dom utan att få dom sålda eller åtminstone övertagna av någon som har mer nytta av dom :-)
Guppys finns det ju en hel drös av till salu, även jag skänker bort yngel eftersom ja som du sa så perfekt: "förökar sig som om deras liv hängde på det".
Men man kan ju även kolla djuraffärer om dom vill ha guppys? Lägga ut annonser på olika forum, kika på svenska Guppy sällskapets hemsida (vet inte om man kan lägga ut säljes annonser där) Du har ju även blocket :) Lycka till :)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Jag använder mina som levande foder eller säljer :) Men då jag är lite blödig så skänks eller säljs de flesta småttingar.
Problemet är ju att man sällan orkar driva upp dem till vuxen storlek innan man vill bli av med dem :)
Blocket och diverse forum är smidigt.
Var bor du? Kanske någon fin som jag kan ha tills de är vuxna ;) Frodas i tankar i ca 6 månader så de är lätta att sälja sen :)