Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1170 ggr
Fiskbiten
0

Maltablett och vanlig fisk?

Jag köpte några Neontetra utav en privatperson som hade lite för många. Idag matade jag malarna med maltabletter men nenontetrorna var som gamar och snart var tabletten slut. Malarna åt också på den så det var inte bara neonerna som åt upp.

Några tetror är tjocka om magen men fjällen står inte ut, kan dom ha ätit för mycket av maltabletten eller kan det vara honor med rom? Kan försöka ta bild på dom.

Fiskbiten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild1

Fiskbiten
0

bild2

Fiskbiten
0

bild 3

Fiskbiten
0

bild4

wille_wille
0

Mina zebrafiskar blev precis lika som dina neontetror när dom fick en algtablett, dom var tjocka tills tidigt på morgonen, då var dom som vanligt igen.

Jag trodde att det var rom men det kom aldrig några yngel hur jag än försökte med yngelpåsar osv…

Jag har fortfarande inte kommit på vad det var men det skulle vara kul o veta.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

plutopellis
1

Fiskar kan ju bli ganska tjocka när de mumsar i sig och maltabletter är inget som är farligt för dom så det är nog inget att oroa sig över..

Jessicahagstrom94
0

mina fiskar blir också sådär några timmar när dom ätit på en maltablett :)

Fiskbiten
0

Tack alla! Ja idag är dom normaltjocka igen.

stosse
0

mata malarna en stund efter du har släckt ljuset :)

Fiskbiten
0

#9 Äter inte tetrorna tabletten då?

CaptainBunchie
1

#10 - Enligt mig verkar det som om fiskarna har svårare att hitta tabletterna i mörkret, men inte malarna, och de kan ha "gått och lagt sig". :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Fiskbiten
0

Kan det vara som så att mina tetror mumsat i sig lite av mina Guppy yngel? Tänkte eftersom dom jagar mina yngel och verkar snappa efter dom. Mina 10 dagars yngel kan dom väl inte äta upp? Däremot dom som föddes för några dagar sedan kan dom nog mumsa i sig. Kanske skulle ta yngelkasse i alla fall. Vill ju ha några att spara i mitt nya kar.

stosse
0

#12 jag tror de har ätit upp yngel… och som #11 säger :)