Guppy Yngel färg
Vi har sett här hemma att en av alla yngel är mörkgrå redan nu. Ser nästan ut som sotigt grå så kanske blir den svart? Kul att se att dom börjar färga redan efter 9 dagar ca. Dom är nu 9 dagar gamla och ca 1.5 cm.
När kan dom flytta hemifrån dom som ska säljas?
Yngel får sin färg lite senare..
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Än en gång, vilken fisk gäller det? :)
Det är ju omöjligt att svara utan att veta arten.
#2 Står i rubriken. 
Det står ju guppyyngel :)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Haha! Förlåt så mycket.
Jag läste ändå 4 gånger. Om det är någon tröst så ligger jag i feber och är lite vimsig.
För att svara på frågan då så får du titta på föräldrarna :) Hur ser honan och hanen ut? Är ynglena redan så pass sotade så blir de ju mörka som vuxna också. Honorna blir grå i kroppen med ofärgade/grå eller svarta fenor. Hanarna lär bli som sin far eller snarlika.
De är redo att säljas när de blir könsmogna :) Alltså mellan 3 och 6 månader gamla.
Deras mor var grovt missbildad, så färgen är inte att bry sig om. Inte ens om de blir friska bör de avlas vidare på :)
Jag hade avlivat dem. Tyvärr.
#8 Jag ska absolut inte avla på dessa. En del hanar ska sparas och resten ska tas bort. Om jag inte ser att dessa är/blir krokiga så kommer jag inte att ta bort dom hanar vi sparar.
Du skrev att du skulle sälja dem/flytta dem. Därför reagerade jag :)
Även om de inte blir krokiga själv så kommer deras avkomma att ärva deras mors kassa gener. Därför kan folk som köper av dig få hem guppys som är dömda att dö i förtid och bli missbildade.
Det är viktigt att man är ansvarsfull när man avlar och inte avlar på sånt här till att börja med.
Jag plockar än idag bort missbildade fiskar ifrån min första krokryggade hane och en missbildad hona långt bak.
#10 Om jag säger så här, dom som ska säljas ska bli mat. Låter grymt men hellre det än att jag ska behöva plocka bort dom. Jag vill inte avliva dom själv.
P.s jag har ju en kull till som inte är fel på, deras mamma är rakryggad och dom kommer säljas som vanligt och inte som mat.
Okej :) Då är det inga problem.
Skönt att höra!