Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1010 ggr
Fiskbiten
0

Vart gör man av ynglen?

Nu har jag turen att en djuraffär vill ha mina yngel men alla har ju inte den kontakten. Hur gör ni med alla yngel? För en hona och en hane blir många till slut. Funderar faktiskt starkt på att bara ha ett akvarie för pojkarna.

[Hallonbåt]
0

I vårt förra akvarium hade jag levandefödare (mest platys) och jag höll på att bli tokig på alla yngel. Eftersom jag inte hade lust att avliva ynglen själv skaffade jag faktiskt en scalar till slut som hjälpte till att gallra. Bland de friska och fina ynglen sparade jag en del som fick bo i yngelkassar i huvudakvariet. När de blev större flyttade dom ner i akvariet eller till ett mindre akvarium som jag hade gjort iordning som yngelhem.

-Så jag förstår med andra ord dina tankegångar! Ja, att ha pojkarna och flickorna skilda åt är ju ett alternativ. Ett annat är att sälja ena könet och bara ha tex pojkar i sitt kar.

Fiskbiten
0

#1 Ja det låter kanske elakt att omplacera honorna men det kanske måste bli så p.g.a hur överfullt det kommer bli med alla yngel.

[Hallonbåt]
0

# 2: Nöden har ingen lag Flört

Jamie+Engla
0

Tur att man inte har dem problemen! Min partner har massa tankar som vi langar yngel på tillväxt hos.. Kullarna åker dit efter en månad och där delas de upp kull A hanar i en tank och kull A honor i en tank.. Så efter ett halvår är det bara massa jungfru djur och mycket vackra o starka hanar! Tankarna är ca 100l styck och hon har ca 230 sånna i sin trädgård! Förr odla hennes mamma någon sorts salamander så detta var perfekt!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

-Cissi-
0

Jag ger bort mina yngel till djur affärer "finns 3"om det blir för mycket eller om det är nån fisk med "fel" färg, och om dom inte vill/kan ta mina så kan jag åka till grankomunen och lämmna där eller så gör jag det lätt för mej och ger dom till en kompis som har större fiskar som får dom som mat. :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fiskbiten
0

Jag och barnen har beslutat att ge bort honorna till en väninna. Hanarna och några söner ska stanna. Vi kommet ha några tetror och rasboror med dom sen. Ska åka och.Kpa neontetror sen.

[Hallonbåt]
0

# 6: Skönt att ni kom fram till en lösning som kändes bra för er. Tror att ni kommer bli nöjda med beslutet Glad

xanna
0

Själv säljer jag för några futtiga kronor, eller byter mot annat.

Ibland skickar jag ner snäckor och platys till koi-karparna, men det gör lite ont varje gång. :(