Fyndade på arken
Idag så använde vi vårat presentkort vi fått i julklapp. Vi hittade varor för 250 kr som eg. gick på över 1000:- sammanlagt. Bara pumpen vi köpte hade kostat 535kr, den gav vi 50kr för. Kikade lite på fiskar med och hittade en super fin hane med bra triangelstjärt i färg moskvablå. Min favoritfärg bland guppys. Men ingen fisk får följa med hem innan det gått en månad.
Passa på och kolla in mellandags rean på arken.
får åka och kolla på det tror jag då
Arken zoo alltså? :)
Ja arken zoo
ska ta och åka till arken i valbo och kika någon dag, behöver lite nya fiskar :) ska till söders zoo i gävle idag och kika, men brukar tycka att arken är bättre när det gäller friska fiskar.

jag rekommenderar inte den affär mycket dyrare än de andra zoo butiker i malmö en Guppy tex i butiker kostar 20-25 kr
där kostade 45 kr , växter ligger på 60 kr , andra butiker 30 kr and så on alt är dyrt
jag frågade hon som jobbar i butiken varför ni har så dyra priser jämför med andra , hon svarade åh ja , jag vet ,..
om det är rabatter det något annat kanske nu men jämföra med priser i butiker först .
4 st växter för 99 kr är billigt tycker jag.
#5 45kr för en Guppy är väll kanske lite överdrivet men jag har aldrig varit på en djuraffär med med växter under 45kr/st. Genomsnittspriset ligger nog på runt 60kr då dom brukar kosta mellan 45 & 90kr. Men det är ju oxå bara min erfarenhet…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Priser skiftar något enormt.
En anubias kan kosta 80;- och en vallisneria 3;- i samma butik. Olika växter är värda olika mycket, får man tänka på också :)
"knippen" med snabbväxare utan rötter är i regel väldigt billiga i jämförelse med långsamväxande sumpväxter.
Däremot är det "inte ok" för det att ta dessa sjuka priser. En liten anubias är på sin höjd värd 15 kronor. En Guppy är i sig värd ca 10-15 kronor. Absolut inga 40;-.
Men butiker sätter sina egna priser, och folk kommer alltid att handla. Och vi vill ju ha butiker, så det får vara som det är.
Det där med 4st växter för 99 var bara ett vanligt erbjudande som gick ut igår och var bara för klubbmedlemmar. Jag var där idag och de hade minsann ingen rea alls.
4 för 99? Köpte 5 för 99 när jag köpte till en kompis.. Arkenzoo korsholm
Ts, Vaddå tills det gått en månad?
#5 det finns en affär som är mycket dyrare än arken och som finns vid norska gränsen DYREGO de har norska priser istället för svenska priser
#11 akvariumet ska vara igång i 1 månad innan det ska flytta in fisk i det
#11 Eftersom jag satt över mina nuvarande fiskar i ett nytt akvarium vill jag absolut inte köpa någon ny fisk förrän nitritspiken gått över. Just nu är allt lugnt men sen vet man ju inte.
#12-13 Jag stoppar i piller i mina nya kar, och efter 24 timmar är det säkert ;)

#13 Om du redan har akvarier som är igång kan du ju ta vatten från dem och tex krama ur filter för att ympa bakteriekulturen till det nya karet. Då ska du inte behöva vänta längre än nån dag med att släppa i fiskar i det.
Nitritspiken är oundviklig fick jag sagt. Jag har haft medel i mitt kar.
Nitritspiken kommer "bara" om man överbelastar akvariet.
Med en spann full med växter i karet, få fiskar och bra bakteriekultur så slipper man det oftast.
Du kan ju prova köpa fler fiskar, och testa karet för nitrit varje vecka tills det värsta är över.