Hur många har guppys?
Jag är verkligen förtjust i guppys och skulle kunna fylla ett helt kar med alla möjliga färger och former. Läste på ganska mycket om dom innan jag skaffade mina första. Dubbelsvärdad, undersvärdad, rundstjärt, triangelformad stjärt. Färgerna är otroliga och jag har själv min blåa favorit. Även om Guppy är en väldigt vanlig fisk så är det en favorit hos mig.
Jag har 4 vuxna. En leopardmönstrad silver hane med orange/svart trekantig fena, en grå/svart hane som skiftar lite i turkost, den är tyvärr inte fullvuxen än :( Sen har jag en mörkgrå hona med orange stjärtfena och en mörkgrå hona med mörkgrå/svart stjärtfena. Sen har jag ca 20 yngel och ungefär 1/2 av dom verkar bli samma färg som den svart/gråa som är deras mamma. Jag hoppas resten av dom blir färgglada :)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#2 Den där honan som är grå med orange fena hade jag velat se. Kan du inte visa bild på henne?
#3 Gå in på kategorin sötvatten här till vänster och kolla i tråden "guppy föder inte"
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Jag har 7 honor och en hane samt en drös på 11 yngel runt 1cm på uppväxt det blir att köpa några pojkar till effter jul :)
Jag har alltid hafft Guppy så länge jag hållt på med akvarium dvs ca 7år.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
jag har haft, tills jag fick nån sorts sjukdom eller nåt i akvariet och alla dog förutom 4 fiskar nu som inte är Guppy..