Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 924 ggr
[dynamitella]
0

3 grodor rymde idag.

Dagens historia.
Kommer hem efter jobbet och tittar till grodorna. Hittar bara en.
Panik utbryter.
Tömmer terrariet. Inga grodor.
Letar igenom hela rummet med ficklampa.
Trampar nästan på en, nästan död groda.
Mer panik.
Hittar en andra, stendöd, bakom byrån.
Mer panik.
Vänder upp och ner på HELA rummet. Ingen groda.
Mamma kallar från köket, har hittat den sista grodan i (!) min matlåda från jobbet som stått i en kasse på golvet, MED LOCK. Hur i helvete?
Jävla ninjagrodor har bänt upp eltejpet på baksidan av terrariet och hoppat ut.

Så nu sitter jag här med en frisk och glad groda, en DÖD groda och två svårt medtaga stackare. De är stela i lederna och vill inte röra sig alls. Men de blinkar och andas. Jag har placerat dem i en plastburk med mossa och vatten (men inte så att deras huvud kommer under ytan), och bevakar dem på skrivbordet.

De står i närheten av laptopen så att det blir ca 25 grader i luften. Vill inte att de ska sitta och frysa.

Några tips?

plutopellis
0

Men fy då! Dumma grodor Rynkar på näsan ush sån otur du har med dom jäklarna! Hoppas det går bra för de två medtagna stackarna!

[dynamitella]
0

En av de medtagna gick nyss bort :( En av dem mår bra och är tillbaka i terrariet.

Gud så förkrossad jag är.

Parvel
0

Usch, beklagar sorgen! SJälvmordsbenägna grodor var något nytt :/ hmm

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

xanna
0

Vad är det för grodor?

[SonjaG]
0

Usch så tråkigt för dej, stackare. Men skam den som ger sej, du får skaffa en till.

Kan man få se en bild på grodorna?

[dynamitella]
0

De är orientaliska klockgrodor.

Man kan se dem i mina andra trådar. Det är bara att söka på klockgrodor i sökfältet, så ska 2 eller 3 trådar komma upp. Jag kan ta bilder på de två överlevarna sen.

Fiskbiten
0

Oj oj. Inget kul att läsa att dom dog. Hoppas att dina kvarvarande får leva länge och må bra. Dom är fina sådana där klockgrodor.

[dynamitella]
0

Nej, jag blev väldigt ledsen. Jag avlivar fiskar som om det är ingenting.. Men att se denna lilla grodan sitta med en bit fuktigt papper på sig för att hålla sig blöt, och se den långsamt dö, var hemskt.

Jag gjorde verkligen allt jag kunde, och ändå dog stackaren.