Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 2434 ggr
Jamie+Engla
0

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis innan matning av "pappas" akvarie så hitta jag några gula bollar i akvariet, ca 2mm i diameter. Är det någon snigel eller är det någon som lagt ägg? Bakterie va e de? 200 l (Vet inte vilken grupp)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

[RadioMG]
0

Det ser ut som ägg. Kanske lättare om du skriver vilka djur du har i?

plutopellis
0

Ser ut som ägg. Bakterier är inte synliga för ögat så där behöver du inte oroa dig ;)

Jamie+Engla
0

Nu är det inte mitt akvarie, de är min styvpappas, och jag säger och visar att den fisken ska inte ha så varm, kan inte leva med den fisken blanka men han skiter i de.. Så det är en fisksoppa..och jag orkar inte klaga p han mer.. Han blir sur och skiter i mig.. Men där e, Kardinaltetra Platy Helt vanliga malar ca 6 cm En pancarmal En Schalar En Diskus - den andra dog O någon annan Tetra.. Liten och har typ en triangel på sidorna, stimfisk

[dynamitella]
0

Det är säkert ancistrusägg :) Antagligen så ligger en hane och viftar på resten av äggen någonstans i akvariet, och har råkat vifta bort dessa vid eventuellt slagsmål.

http://www.israquarium.co.il/ru/Article/Photo/Ancistrus_egg.jpg

Jamie+Engla
0

Ja, de e det nog.. Kan man ta i dem i en yngelbox och se om de blir något? Har aldrig fått malbebisar så vet inte =)

[dynamitella]
0

Ja :) Lägg dem i en yngelkasse (gärna av nät) nära utblåset i akvariet. Det är viktigt att det inte går svamp i dem, så cirkulationen måste vara bra.

Jamie+Engla
0

Okej, Det är de första jag ska göra när jag kommer hem! Hur lång tid tar det innen de kläcks?

[dynamitella]
0

Mellan 4 dagar coh en vecka :) Här hemma tar det nästan alltid 7-8 dagar, men hos mormor bara 4.

Jamie+Engla
0

okej