Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 740 ggr
fredrikh
0

Intresserad av växter?

Hej!

Har ett 110L kar med många olika växter, vissa växer fortare än andra men någon gång varje månad får jag storrensa. Detta är ett sötvattenkar med räkor, malar, tetror och andra sällskapsfiskar.

Min fråga var, nästa gång jag rensar, är det någon som skulle vilja ha lite växter istället för att jag slänger dessa? Jag vet inte hur det funkar med transport osv. men det går nog att lösa. :)

[dynamitella]
0

Transporten löser du enkelt med postens "skicka lätt". 39 kronor i en kartong som får max vara 30x30x30 cm. Väldigt smidigt, framför allt på vintern :)

[tlundegard]
0

Jag kan vara intresserad! Var bor du? :)

fredrikh
0

#1 Låter bra, tack ;)

#2 Härligt, bor i Västernorrland. I timme ifrån Sundsvall!

Ellenfyrkant
0

Vad har du för växter? :)

Mvh Ellenfyrkant

Magda
0

jag är intresserad av alla sorters växter! det råder växtbrist härhemma :/

wille_wille
0

Kan du lägga upp någon bild på dom?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[tlundegard]
0

#3 det blir lite långt att åka, men jag skulle kunna betala porto om du skickar :) Vad är det för växter? Jag kan inte ha alltför ljuskrävande då jag bara har 2st t8 ljusrör..

fredrikh
0

Jag ska ta lite bilder så snart jag får tid, rensade för några dagar sedan så jag har inga just nu :) Håller er uppdaterade!

# 7 Det låter bra! Då har jag perfekta växter för dig!

[tlundegard]
0

#8 vad bra! Vad har du för växter och hur mycket? Lust att kolla upp vad porto kostar? :)

[tlundegard]
0

Sorry såg inte att du precis rensade, men hör av dig nästa gång du rensar så är jag nog intresserad :)

LitenPyssling
0

Du har ingen bekant som har sina vägar till Östersund? 
I sådana fall tar jag gärna ett knippe av varje beroende på vad det är för växter, och beroende på vilket skick de är i. =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

xanna
0

Mitt förslag är att du sätter ihop små "växtpaket" av de olika växterna du har.

Vi är ganska många som starta upp nya kar och fräschar upp gamla och ska man ändå betala frakten för något så tar man gärna mycket på en gång.

Så nästa gång du rensar, sortera upp växterna i 1,2,3 växtlådor.

Skriv här vad som finns i växtlådorna och vad du vill ha för dem inklusiva frakten.

Gör du det, så blir det lättare att hitta köpare och du besparar dig själv en massa frågor.

isla
0

Jag är jätteintresserad av växter och har du några (när du har) så tar jag gärna det du har att erbjuda. ;-)