Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 823 ggr
dragonstar
0

Windowfarming

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej jag vet att detta är ot men behöver hjälp att förstå hur jag ksa bygga ihop detta vattensystem?

Jag förstår inte hur jag ska få lufftpumpen att lyfta vattenet upp genom slangen. Förstår

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Gurky
0

Ska du inte ha en vanlig pump då? Kan ta o kika på det när jag kommer hem.

Dansken91
0

Jag TROR att den är två slags slangar, en tunn som kommer från pumpen, och en lite grövre som går ut ifrån "vatten flaskan". Den tunna slangen som kommer från pumpen går in i vattenflaskan, sen in i den grövre slangen som går ut från flaskan. Det är alltså tillräckligt stort utrymme mellan slangarna som gör att vattnet sugs upp av luften som passerar. Hoppas du förstår hur jag menar, men detta är bara vad jag gissar på, kolla på länken som nämns annars, det borde ju finnas där hur man ska göra.

TccT
0

Hur ska en vanlig luftpump klara av att lyfta vatten så högt dessutom? Ser ut som flesta av ritningarna i länken använder cirkulationspumpar. Utan backventil så finns risken vid strömavbrott att vatten rinner ut genom luftpumpen oxå.

dragonstar
0

Jag vet inte vad det är för pump det är de jag undrar över

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Dansken91
0

#3 som sagt "jag tror". Tillräckligt kraftig luftpump borde väl finnas. Hon i videon säger ju själv att det är en luftpump. Det ser ju ut som det är väldigt lite vatten som åker upp, det mesta verkar ju vara luft. Så det är nog inga problem att få en pump att klara det.