Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 3920 ggr
SillyZones
1

Sovande botia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ca en vecka sedan flyttade det in två praktbotior här. Ett särdrag hos praktbotian ska ju vara att den kan lägga sig på rygg och "sova", varpå den förtvivlade ägaren kan missta den lille parveln för att vara död. Helt mirakulöst återuppstår botian dock, när den bestämt sig för att den vilat klart. Ikväll hittade vi en av våra botior på det sättet, med en stor sten som bädd. Vi skrattade ganska gott :-)))

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

peaches
0

Oj, det där såg ju riktigt skönt ut ;)

Faxlin
0

Hade ingen aning om att de sover så där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Trissan
0

haha, så söt :)

[Katteeen]
0

gulligt ^^ jag hade trott att den var död :P

[Majbot]
0

Jag har också sådana, dem sover med också så xD Fast en gång när jag trodde den sov så va den död x)

[SonjaG]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det ser verkligen roligt ut, jag har haft Pakistanbotia för en del år sen.

De gör likadant.

Här är en bild på den.

[RadioMG]
2

Första gången jag såg det på våra botier så trodde jag den var död. Snabbt som tusan tog jag ner handen i akvariet för att plocka upp den. Jag kan lova att både jag och botian höll på att skita på oss… :)

rudyC
0

# 7

haha  hade velat se det där !!!

våra botier har tyvärr blivit förvildade =( man ser dom knappt längre
men då dom var det så var det en som sov på sidan

som sakt efter en del svärande häntade håven och skulle fiska upp den dock fick jag bara onda mensögat och så simmade han till ett annat hörn och lade sig

Jessicahagstrom94
0

oj! jag hade trott att den var död jag också :o

#7 hahaha! fnissade för mej själv i klassrummet när jag läste det där, tur att klassen inte verkar ha märkt det.. :D

Portie
0

Så söta är dom när dom ligger så! Pojkvännen har 3 praktbotior och man hittar dom ibland liggandes på sidan sådär.