Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1511 ggr
Moast
0

sne ryggrad??

För ganska lång tid sedan fick jag min senatste kull med guppyyngel…

Det var tyvärr bara två som överlevde… Ena ut av dem såg jag på att den hade sne rygg rad på en bild!!

Jag undrar om det är en form på rasen som är ovanlig eller om det e en missbildning och om ni tror han/hon har ont?..=)

-Cissi-
0

Det kan vara en missbildning fiskar ska inte ha sned ryggrad oavsett vad det är för sort på fisken

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Moast
0

ååå….blir så ireterradf går inte att ladda upp bilden jag ville visa!!

Lindzen
1

Har för mig att sne syggrad hos Guppy också kan bero på dålig vattenkvalité, eller att det kanske ökar chansen till det under uppväxten.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Moast
0

1# det var nog det jag misstänkte!

#3 jaha! men min kompis fick ena mitt yngel till hennes kar och den fick oxå sne ryggrad..jag tror den fortfarande lever :) men jag undrar mest vad ska jag göra nu för att ta reda på om den har ont??

-Cissi-
0

det kan ju vara så att det är genetiskt och att just dom guppysarna du köppt har rätt mycket inavel "gissar bara"

har fisken svårt att simma är det ju inte bra.. hur ont den har är ju svårt att säga

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Moast
0

den simmar men den andvänder inte sjärtfenan lika mkt som dem vanliga utan andvänder sidofenorna mest! =)

-Cissi-
0

om sättet den simmar på skiljer sej från dom andra kan man konstantera att den har ont "tycker jag"

Moast
0

7# ok!