Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1730 ggr
[Geekinblack]
2

Miniräkor :)

Hihi jag har med säkerhet fler än en hona märkte jag nu :) en av mina blue pearl springer runt och fläktar rom ^^

Letade efter körsbärsräkan som sprungit runt med rom sen hon kom men jag såg henne inte, däremot så såg jag en maaaassa pyttesmå räkor lite överallt i karet :D så ja antar att jag inte kände igen mamma körsbär bara, för nu är hon väl utan rom :)

Dom är supersmå och super gulliga ^^

[nan013]
0

ÅÅÅÅÅÅÅ vad roligt !!! Grattis !!! Glad

[Geekinblack]
0

Tack :D dom e jättesöta ^^ men jag funderade lite ang deras rom, körsbärsräkan hade gula bollar, blue pearl har typ, bruna bollar? xD ska det inte vara samma färg? :P

[dynamitella]
0

Nejnej, det skiftar :) inte bara mellan arter, heller, utan mellan individer.

Bara om man ser till rainbows, så ser man en enorm skillnad. Eller mellan två hederliga körsbär.

Ibland är rommen orange, vit, grön, brun eller någon annan rolig färg. Sen skiftar det också på grund av hur gammal rommen är.

[Geekinblack]
0

#3 Tufft! Såg ingen rom när jag inspekterade dom igår så den är nog relativt ny :P kul å se hur bebisarna ser ut sen ^^ Väldigt stor skillnad på dom vuxna, har både blå och röda men två av dom jag fick är näst intill färglösa, en är jätteröd och vissa är typ, halvröda :P dom blå e ljusblå… hur som helst så blir det fulräkor eftersom jag har dom tillsammans men jag ska inte sälja vidare så då spelar det ingen roll tänkte jag :P