Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 974 ggr
[RadioMG]
0

Vattna blommorna

Är det någon mer än vi som använder gammalt akvarie vatten för att vattna blommorna?

Sedan vi börjat använda akvarievattnet efter vi slamsugit botten så verkar växterna må mycket bättre och bladen ser riktigt fina ut. När vi slamsuger så går vattnet till 2 hinkar som vi fyller med vatten och skit, när de är fulla så åker resten i avloppen. Men från hinkarna tar vi och vattnar blommorna och som sagt, de verkar må riktigt bra av det. :)

ivanhoe81
0

förstår jag det, det är ju naturgödslat vatten ju

[RadioMG]
0

Yes, och det fungerar alldeles utmärkt :)

ivanhoe81
0

jag vet, jag ger mina murgrönor lite sådant vatten och de växer s det knakar, jag har fått bundit upp dem nu för katterna biter i de lösa ändarna som de kommer t när de hänger från bokhyllan

stosse
0

#3 murgröna är giftigt för katter….

jag vattnar med akvarievatten:)

xanna
0

Det gör jag med. Skrattande

Vattnat har ju både hunnit bli mjukare och naturligare av att vandra genom akvariet. Särskilt storbladskaktusen och Hibiskusen är några som riktigt rusar iväg, trots att jag slutade att gödsla dem för flera år sedan!

xanna
0

Förövrigt köpte jag en säck med svart sand, som inte alls fungerade för mina snäckor. Det var bara att avbryta projektet och tömma karet.

Sanden la jag som jordtäckare i krukorna! Det blev ursnyggt och växterna håller kvar fukten så mycket bättre.

Just saying Flört

ivanhoe81
0

#4 ja jag vet varför tror du att jag binder upp dem för så att de inte kan börja tugga på dem

xanna
0

# Jag hade min murgröna i en gammeldags fågelbur som hängde i taket. Det var lite fint, faktiskt. :)

stosse
0

#7 jag kan väl inte veta att du vet att de är gifta när du har de hängande så katterna kan komma åt?! tänkte bara tipsa i all välmening, men det var onödigt känner jag….

ivanhoe81
0

#9 jo det var i välmening som du skrev det, men jag trodde att man förstog att jag binder upp dem pga att jag skrev så här "jag har fått bundit upp dem nu för katterna biter i de lösa ändarna som de kommer åt när de hänger från bokhyllan" alltså så binder jag upp de lösa ändarna som de kommer åt ju iallafall det jag menade med den meningen iallafall

Luddeg
0

Främst på sommaren brukar jag vattna med akvarievatten.

Ifall man medicinerar rekommenderas som sagt inte detta.

www.shrimpshop.se/forum