Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 5347 ggr
FiffiLiina
0

Vilka kan man ha tillsammans?

Vilka små fiskar (platy, Guppy,Molly m.m.) kan man ha tillsammans? Som är fina, lättskötta nybörjarfiskar? Kan man ha en mal med? Vill gärna ha en liten mal med i akvariumet. Visste inte vilken kategorin denna tråd skulle vara i.

MVH FiffiLiina

stosse
0

hur stort akvarium handlar det om?

xanna
0

Alla fiskarna du nämnde kan man ha tillsammans. Själv föredrar jag att inte blanda, utan låta en fiskart få allt utrymme för sig själv.

En Ancistrus, eller annan mal som inte blir för stor, skulle passa bra ihop med vilken fisk du än väljer av de du nämnt.

Tänk på att fiskarna ska ha gott om utrymme för att trivas och att större akvarium är lättare att sköta.

Om du inte har ett särskilt stort akvarium så finns det andra invånare man kan fundera på. Glad

FiffiLiina
0

Jag har ett 54 liters akvarium. #1 #2 Okej,tack:)

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Vilka fiskar kan man ha med två Svärdbärare? Kan man ha en mal till?

MVH FiffiLiina

[tlundegard]
0

Man kan väl ha i princip alla vanliga levandefödare med dom? Guppy, Platy och Molly. Molly ska ju egentligen ha lite bräckt vatten men jag vet de som har haft dom i rent sötvatten också där dom har trivts :) Man kan ju också ha ett Stim med några små, fina tetror :)

[Geekinblack]
1

#4 svärdbäraren kan bli väldigt stor och passar nog inte i 54 liter :P i ett så litet akvarium skulle jag bara haft korall Platy och ballongmollys, någon liten mal och eventuellt någon liiiten tetra, men förmodligen hade det blivit en massa yngel så tetrorna hade inte varit nödvändiga :P

[Kamillah]
0

Otocinclus mal funkar bra i det akvariet, även äppelsnäckor. Ancistrus och gibbiceps ska du akta dig för, de blir för stora sen.