sällskapsfisk?
Jag undrar om någon har något förslag på en mitten eller yt-simmande fisk som kan gå tillsammans med mina venezuela black i mitt 280liters.tanken är att få lek på venezuelorna, så inte någon ettrig tetra som käkar upp äggen på en gång. Det går även lite crystalblack räckor däri, så inget som ger sig på dem små liven heller skulle vara att föredra :)
ph ligger på 6.8 -7 någonstans just nu, vill väl få ner det en aning till.
alla förslag välkommna :)
Nu skrev jag ett långt och fint meddelande som bara försvann :)
Men kort och gott så är små rasboror mycket trevliga. Galaxyrasbora (egentligen en sorts danio, men ja), Drottningrasbora och micro/dvärg/mosquitorasbora är alla bra val. I ditt kar kan du ha alla sorterna om du vill. Släng till med 10 av varje om du så önskar.. De är ju egentligen bra anpassade för nanokar.
Super!
blir nog ett antal av dem där första, galaxysarna. ser himla trevliga ut. även fästmannen tyckte om dem, eftersom de tydligen såg ut som "små öringar" haha :)
Precis därför har jag såna själv. Lyckades av misstag odla dem också :)
Men de kostar 35-50 kronor stycket. Så billiga är de små liven icke.

galaxurasboror är jättetrevliga! dom kan vara lite skygga om dom är för få bara, men riktiga små pärlor! ett annat tips skulle kunna vara marmorbilbuk. dom står bara i ytan i princip. inte ens när det vankades mat på botten flyttade dom sig från ytan. allerta och väldigt speciella, men inte så mycket gärg. även dom kan bli lite skygga om man har för få.