Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1144 ggr
Ellenfyrkant
0

Vad har jag för snäcka?

Det kom med enstaka rackare med akvariegruset, det är en liten liten kropp med ett förhållandevis stort tornformat skal, ej färgglad. Någon som har en aning? Snigel alltså

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

En sån är det!

Mvh Ellenfyrkant

ivanhoe81
0

det är nyttosnäckor jag har startat upp en odling med sådana här hemma

Ellenfyrkant
0

Hur får man tag på dem från början?

Mvh Ellenfyrkant

[Geekinblack]
0

jag har en ofrivillid odling här hemma xD fick ca 10 stycken av en här på iFokus, nu har dom förökat sig till typ 110 >.<

ivanhoe81
0

jag har fått några här ifrån fokus eller frågat om han på akvariebutiken kunde plocka ihop några som han hade i ett akvarium på baksidan av lokalen (där kunderna inte kan se där han föder upp fisk) de fick jag helt gratis

evis2
0

Jag fick EN från djuraffären. Har säkert 100 nu! Häftigt! Har kunnat flytta över till det andra aret också.

Ellenfyrkant
0

Insåg att de fanns i varierande storlek i mitt kar. De jag ser har jag räknat till 27 ocv verkar trivas på rötterna. Blir såklart nyfiken på hur stor andel av det totala man brukar få syn på? Hur stora kan de bli? :)

Mvh Ellenfyrkant

ivanhoe81
0

enkompis såg typ 10st när hon skulle göra rent sitt akvarium och koka gruset pga sjukdom, hon plockade upp runt 100st i varierande storlekar i gruset och hon hade stoppat ner ca 15st för 1 månad sedan då hon fick det akvariumet av mig (och lyckades få sjuk fisk när hon skulle skaffa fisk till det varav att hon var tvungen att koka gruset)

Ellenfyrkant
0

Ser bara fler och fler…

Mvh Ellenfyrkant