Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 3211 ggr
[dynamitella]
3

Dagens äventyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har varit en turbulent dag :)

Jag var busig och spontan-köpte ett akvarium på ca 80 liter. Priset var löjligt bra (150 spänn), och jag fick med grus, heltäckande ramp och lite smågrejer. Däri ska jag ha någon sorts groda. Jag lutar starkt åt orientalisk klockgroda.

Sen cyklade jag ner till djuraffären och köpte mig en stor mangroverot, en liten och två bitar bark. Väl i kassan blandade tjejen ihop priserna, så jag fick detta för 115 kronor! Helt sjukt, då det egentligen skulle bli 350;-.

Men sen fick jag minsann betala i efterhand för turen jag haft under dagen :( Jag tömde mitt lilla kar som ska ersättas av det nya, och skulle tömma ut den sista spannen med vatten. Och då går spannen sönder, och allt vatten strömmar rakt ut på golvet i mitt rum. Rakt under min kontinentalsäng (utan ben), och rakt under byråarna som mina akvarium står på! Så full panik utbryter, och hela familjen stormar in med badlakan. Som tur är torkade vi upp allt inom 20 minuter och satt på fläktar som kunde vädra bort fukten. Också har vi stöttat upp min säng med kilar, så att tyget kan torka.

Och slutligen, så upptäckte jag att det var blått grus inblandat i gruset jag fick! Snål som jag är satte jag mig med de båda burkarna och började rota runt. Nu, efter över 2 hela timmar, är jag färdig. Gruset är befriat från hemskheterna, och kan användas imorgon i mitt nya kar.

[dynamitella]
0

En klar :)

[dynamitella]
0

All done!

[dynamitella]
0

Lite smågrejer som ska i karet sen.

stosse
0

spännande :) hoppas ni inte får fuktskador, inte skoj….

Kickan90
0

snyggt, håller med dig mkt finare med vanligt grus :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

plutopellis
0

Åh så spännande med nytt!! Och oj! Tur du inte var ensam hemma! Vad sa din pappa då? Du fick väl inte ta hem fler kar? ;)

Eldsjärten
0

Vad kul:-) ge gärna fler blilder för jag följer

oh-la
2

#2, hahahaha! vilket jobb! shit vad duktig du är Glad jag hade klarat att pilla ut ungefär 10 blå korn, sedan hade jag högröd i ansiktet slängt  ut allt från balkongen och åkt och köpt nytt.

Jessica Holländare
0

Vad spännande!!! Glad Roligt att se hur noggran du är, hade jag aldrig orkat med…

Lycka till och väntar med spänning på resultatet.

LitenPyssling
0

Oj, det var billiga rötter!
Här kostar en liten rot 300kr… Obestämd
Därav anledningen till att jag ännu inte har en rot i mina kar, letar som en dåre efter rötter som inte kostar skjortan men ja, det verkar vara lättare sagt än gjort att köpa enbart 1 rot och jag skulle haft i alla fall 2-3st… Suck

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Ratata
0

Jösses vilket pill med gruset. Att du orkar!

Vad blir av grodan som kom med karet då? Den vill jag se bild på :)

Ratata
0

Nej nu läste jag slarvigt, det ska flytta in en groda! Då vill jag se bild på den när den dyker i det nya hemmet ;)

[dynamitella]
0

Haha, jag sa inget till honom! Jag och mamma åkte iväg utan att säga något. Men jag lyder ändå, för detta karet ersätter petboxen jag hade mina yngel i. Så jag har totalt bara 3 kar på rummet.

Tro mig, jag var påväg! Men man kan inte vara både lat OCH fattig :)

Ja, här är de dyra också. Om jag får något över kan jag höra med dig om du vill ha någon.

ofc! :)

LitenPyssling
0

#13 Av vilken anledning är det som de är så dyra?
Det får du gärna göra om du ha lust och tid, här uppe verkar det vara dött rent ut sagt på rotfronten. Ingen som säljer och de som säljs gör de också tillsammans med akvarium vilket jag inte har råd eller plats med i dagsläget.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[dynamitella]
0

För att man kan ta betalt, helt enkelt :) Det är inte ens äkta mangrove som säljs som mangrove i butik heller. Mangrove är stenhårt egentligen, medans dessa är ganska smuliga.

Will do :)

alfred.
0

Vart kunde du hitta ett så billigt kar?

[dynamitella]
0

På blocket. (Ingen butik är så knäpp och säljer så billiga kar. Så tyvärr var det från en privatperson).

Sleggyman
0

Jag vet det är en gammalt inlägg men jag fick en flashback till mina yngre dar när jag hade ett 300L akvaqrium som botten sprack mitt i natten. Allså lossnade en stor bit i ett hörn + spricka över hela botten. Det bara forsade ut vatten på parketten i mitt sovrum hela famlijen stormade in och ut med alla handukar vi hadde i huset samtidigt som vi försökte rädda alla fiskar som inte hadde sugits in bakom alla golvlister ( jag bodde i källaren var tvunget att ha 0.5 cm glapp mot golvet för ventilation av golvet)

Det var ett fint helvette att vakna till :)

Eldsjärten
0

Kan man få se mer??:))

[dynamitella]
0

Självklart :)

Här är terrariet i nuvarande skick. Två små klockgrodor har flyttat in.

[dynamitella]
0

Ovanifrån

[dynamitella]
0

En av killarna

[dynamitella]
0

Sideview :)

Eldsjärten
0

Vad snyggtSkrattande Söta killar:)

CatchFatch
0

23# Ooh! Det är ungefär sådär jag vill ha och sedan se hur grodyngel växer upp! :(

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se