Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sjukdomar
Läst 4569 ggr
iita
0

Bubbla som kommer ut ur fisken:/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick för ett par veckor sen 2 papegojciklider som levt lite i missär, vet inte om det har nån betydelse men men. Den ena av dom har det nu börjat komma ut en bubbla på. Nån som vet vad det är och om det finns nåt att göra? Har frågat måånga fisk kunninga men ingen som vet. Så testar här. Svårt att få en bra bild men man ser lite iaf.

iita
0

En till bild, kan tillägga att bubblan vart där sen i torsdags.

theraphosa
0

Jag förstår inte ricktigt hur du menar med bubbla, är den hård som en böld eller mer som en genomskinlig blåsa? Hur är fjäller runt där "bubblan" är?

iita
0

Jag viste inte vad jag ska kalla det, ser typ ut som en geleklump. Vet ej om den e hård.

fjällen ser normal ut.

oh-la
0

ser ut som om det skulle kunna vara en del av tarmen som sticker ut. har du sett om fisken skiter som den ska?

theraphosa
0

Nu ser jag!

De ser ut som att de är vi analen, som #4 fråga, skiter den som den ska?

Om den inte gör de så kanske den inte mår så bra…

iita
0

Ja det är där det kommer ut. Nej har inte sett den bajsa:( är det tarmen så är det bara att ha ihjäl fisken? El va hade ni gjort?

abbas
0

är det en hona eller? , kanske det ser ut som egg, lol

iita
0

Vet ej kön, men den har suttit där i en vecka nu så ägg är det nog inte!

theraphosa
0

Jag hade avlivat. Har svårt att tro att de där skulle läka av sig själv och den mår troligtvis inte så bra =/

De finns olika avlivningsmetoder, välj den som känns bäst.

ivanhoe81
0

tråkigt med det som hänt firren man vad är det för sort?? jag har inte sett den förut

theraphosa
0

Papegojjciklid, de är en hybrid.

ivanhoe81
0

#11 tack

iita
1

Jo jag Förstod att set bör göras. Min pappa får komma på besök jag klarar inte av att ta bort dom själv:(