Odling PHS
Hej! Jag har sakta och säkert börjat odla lite posthornssnäckor. Än så länge har jag färgerna rosa, blå och leopardblå. Dem blå och leopaderna dök upp "av sig själv",(det var igentligen meningen att jag bara skulle odla rosa PHS.) Alla ca.5 PHS + massa snäcklingar går i samma kar som rymmer 10 L. Är det förlitet, och tycker ni att jag ska ha var färg för sig, istället för alla tillsammans? På biltema kan man köpa billiga plastlådor som rymmer ca 20 liter, går det bra om man odlar i sånna också, eller måste man ha ett kar med riktig pump osv? Tacksam för snabbt svar! Med vänlig hälsning, Fanny :) Ps. Förlåt om inlägget var lite sluddrigt osv, är jätte trött ;)
Går bra med plastbackar om du vill ha det. Men du behöver ju ett filter så de har bra vatten och växter till dom. Jag kan inget om uppfödning men vill du färgavla är det bra att ha dom isär, annars om det inte gör så mycket att de blandar sig med varandra så är det bara att köra på.
Har du blåa till salu?? Jag är jätteintresserad i så fall. 
#1 ja okej, tänkte om man fick massor och inte hade så mkt plats kvar ;) Jo jag kan nog ha en och annan blå kvar tillsalu… Hur många skulle du vilja ha i så fall? Annars om du väntar 2-4 veckor har jag nog lite fler blå som är leveransklara, då jag nyss fått en kull från dem blå. :)
Jag har precis köpt från en annan nu…
Men jag tror inte det blir svårt för dig att sälja i framtiden. Dom är ju så fina.
Själv har jag röda, leopard, rosa och blå kommer i nästa vecka. 
#3 okej