kardinal fisk utan ögon
någon som vet varför kardinal fisk förlorar sina ögonen och de lever forttfarande , jag såg en kardinal fisk som inte rör sig mycket i akvariumet , sen upptäckte jag att den förlorat ett öga, syns tydligt det bara ett håll i huvudet tänkte det kanske sorgmanteltetror skadat henne ,efter några dagor blev hon av med sitt andra öga så nu hon är helt blind och fortfarande lever in en yngelkassa i, klarade sig i 14 dagar,igår hände samma sak fick se en annan kardinal med bara ett öga , är det något sjukdom ni känner ,jag har andra fiskar i akvarium som Svärdbärare , malar , pansarmalar, sorgmanteltetror zebrafisk,4dvärggurami jätte snälla, , tror ni nitrit can göra så ,låg ph värdet för vattnet blir syra , ?va tycker ni?

om fisken bara förlorar ögonen är det helt klart någon annan fisk som är på dem. finns ingen sjukdom eller dåliga värden som gör att ögonen försvinner.

kanske den störtsta sorgmantel tetra gått efter de på natten , för jag har sett henne följa efter de ibland på dagen och hon har mer chans i natten , jävla bitch Sorgmanteltetra har 10 st såna , jag började tänka sälja de , så synd om kardinalfiskarna
är det kanske detta?
http://akvariefisk.ifokus.se/articles/4d714de4b9cb462244060f6c-popeye-fish-desease

#3, då hade inte ögonen försvunnit över natten. pop eye är vätskeansamlingar, orsakade av exempelvis infektioner, bakom ögonen, som gör att ögat inte fåt plats i ögonhålan. ögat "ploppar" inte ut. det visar sig också genom att fisken blir glosögd, ögonen sticker ut. eftersom ögonen är känsliga och fisken inte har några ögonlock skadar dom ofta sina ögon om detta får gå obehandlat, viklet gör dom blinda. om ögonen försvinner skulle jag satsa mycket på att det är en annan fisk som ger sig på dom. ögon och fenor är vanligt att dom ger sig på.
#4 jag missade det med att det hade hänt över en natt, men det skadar ju inte att försöka hjälpa.

#5, inte det minsta
och ju fler som skriver desto bättre svar, oavsett om det stämemr eller ej. då kan man ofta diskutera sig fram till nått. hellre det än att en person (jag?) sitter och pekar med hela handen :P

jag är nörd fisk när det gäller fisk , sitter bara och läsa hela tiden om akvariet,hahaha,men bra jobbat guys