Posthornsnäcklingar!
Jag hittade några små små posthornsnäcklingar i mitt akvarium idag! Riktigt söta små "sandkorn" ^^ Man blir ju sa glad när det kommer bebisar i akvariet, vare sig det är snäckor,räkor eller yngel, det är alltid lika kul :)
alltid kul att se att de trivs:D
Jag kikade in till mitt 63 liters kar idag och såg till min förskräckelse att både broccolin och morotsbiten var fulla av posthornsbebisar och deras föräldrar plus att 2-3 posthorn som gick på rutan var fulla av sina bebisar. Damn! Inte sett att dom lagt ägg men nu när dom blivit lite större än sandkorn så har dom invaderat mitt akvarium! Stackars äppelsnäckorna får inte smaka på grönsakerna :(
#1 ja precis! :D #2 aj då, inte kul när dem blir för många :/ du får helt enkelt försöka hitta nya hem åt dem… Föräldrarna på mina är iaf rosa och kommer från Malins uppfödning, så ja dem har bra gener iaf ;) Längtar som tusan tills dem har blivit lite större så man kan se deras söta små prickiga skal! Sen blir det ju spännande och se vilken färg dem får, antagligen blir det rosa, men ändå ^^' Förlåt för ett flummigt inlägg, har varit på fest i 6 timmar ;)
Oh my good! Jag är jätte glad! Har nyss hittat två stycken äggklumpar med postisbebisar OCH tre stycken till småsmå postisbebisar krypande påvatten ytan! :D innan så har en viss liten figur käkat upp alla ägg, så att inga bebisar har lyckats överleva, det är därför jag är så glad nu när dem äntligen fått chansen att överleva och blivit små postisar!
jag vill oxå ha en filur som äter upp dom xD mina är färgodlade röda och blå men nu går dom med varandra så avkomman blir någon skum färg som liknar leopardblå xD
#5 haha köp en agr kampfiskhane då ;) Leopardblå verkar intresant, kan du inte skicka en bild på dem?