Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 4855 ggr
Malinolsn
0

Hjälp med skolarbete!

Hej! 
Jag pluggar naturbruk med inriktning djurvård, och har nu fått ett fördjupningsarbete om akvariefiskar.
Har läst igenom era artiklar, men startar nu en egen tråd då frågorna inte gäller en specifik fisksort, utan mer akvariefiskar i allmänhet. 

• Hur inreder man akvariet efter fiskarnas naturliga miljö, beteende och deras välbefinnande?
  • Vad bör finnas i akvariet?
  • Hur ser deras kost ut, vad äter de i allmänhet?
  • Hur ser en dags, vecko och månadsplanering ut gällande djurets skötsel?

Jag skulle också bli jätteglad om ni ville posta något foto på era olika fiskar/akvarium, som jag skulle kunna få använda i min redovisning.
Glad

/Malin

plutopellis
0

Hej! Det beror ju väldigt mycket på vad det är för fisk. Men min första tanke var att du ändå inte kan använda det vi skriver som källa ju. Detta är ju ingen vetenskaplig sida.. Mitt tips är att gå in på zoopet.com eller bestämma en särskild art och googla på den :)

Malinolsn
0

#1 Jo, jag tycker också att det är lite svårt i och med att det som sagt beror på vilken sorts fisk det är, men tack för tipset! :)
Jag ska reflektera med egna tankar, idéer och erfarenheter, så vore det ju bra om jag "kan" något också, alltså krävs ingen källa :)

plutopellis
0

Aha Glad

Men då hoppas jag att fler hoppar in och hjälper dig! Själv är jag nybörjare så har inte sååå mycket erfarenhet utöver det folk säger här inne Glad

MarajLowajz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan svara lite iaf fast man är nybörjare men vet inte riktigt om det kommer hjälpa men jag gör ett försök iaf :P

• Hur inreder man akvariet efter fiskarnas naturliga miljö, beteende och deras välbefinnande?

Bottenmaterial är vanligt med sand, grus eller liknande beroende på fiskens art. Vissa älskar att gräva, vissa gräver inte alls.