Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 698 ggr
evis2
0

Ancistrus fundering

Jag har ett 100 liters kar med ett ancistruspar. De har fått en omgång med ungar och idag har de flyttat, men nu upptäckte jag att en unge gömde sig och går kvar. Får jag plats med tre? Kan man ha två hanar? Eller två honor? Var är egentligen bäst om man ska ha flera (fast då i ett större karl så klart).

Funderar också över varför de inte lagt fler ägg? De kanske väntade till dessa flyttat och det finns gott om mat och plats igen. Vi får se. Eller finns det något jag kan göra för att skynda på äggläggningen?!

[dynamitella]
0

Det är alltid fler honor per hane som gäller :) Alltså 1-3 honor på en ensam hane.

Två hanar kan leda till slagsmål.

Se till att de har gott om mat, något surt vatten, rötter, lagom temperatur och gott om plats (lagom nu när ungarna är borta). Så ska de nog leka igen. Ett utvalt lekpar slutar sällan leka när de börjat :)

Kickan90
0

hur länge tog det innan dina var "flyttklara" från det att de var ägg till flytten? :) har några gula ungar nu som börjar utveckla sig men gömmer sig fortfarande m sin pappa. (ser mer ut som fiskar i nuläget så antar att dom inte är så gamla) ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!