Oscar + Vad?
Vi har ett akvarium på 450L, dock försvinner ju lite av bakgrund och filter så det kanske ligger omkring 400L.
Just nu går däri 2 Oscar, 2 öronålar, 1 gibbiceps och 3 Ancistrus.
Det ser ju lite tomt ut så jag skulle vilja ha lite mer fisk i om det går? Jag är eventuellt intresserad av antingen 1 par Guldsömciklider eller 1 Polypterus endlicheri. Vad tror ni?
Karet har finkornig sand, inga växter, två rötter och några stenar. Planerar dock att skaffa fler rötter och stenar.
Fick idag höra att man kunde ha chokladciklidr ihop med Oscars. Akvaristen som sa det är mycket kunnig på just ciklider. Jag ska kolla upp det! Det är tydligen lugnast att blanda Sydamerikanska fiskar med varandra och inte från andra världsdelar, men du verkar ju bevisa motsatsen! :)
Ja men gör de :) Om du syftar på öronålarna så funkar de kanonbra för mig iaf, de har de gjort från dag ett :)
Roligt! Jag gillar öronålar! Man kanske skulle ha ett par?!? Hm… :)
Dom är väldig söta, roliga är dom också bara dom kommit över "blygheten" och är framme å visar upp sig :) tänk bara på att dom kräver stort, egentligen är mitt kar på gränsen till för litet :/
JO, jag vet.. Blir snart 540l här hemma. Oskarna växer i rasande tempo! Efter det får man väl ta ett ännu större… :)
Härligt! Ja dom gör ju de, ja är själv sugen på ett 720L men karln tycker de räcker med två kar :s
Säg till honom att jag har tre, och att ett fjärde är på G!! Andra får ju, varför får inte du osvosvosv.. Hehe.
Haha, ja får göra de ;D
papegojciklider går bra tsm med oscars.. :) Kanske inte dom snyggaste fiskarna xD
jack demåsey funkar jättebra med oscar o guldsömm så dem 3 borde du börja med att ha :)
Jag har ju som sagt redan två Oscar och två öronålar så jag har nog inte plats med mer än en art till eftersom karet bara är på 400L. Men jag kanske borde satsa på ett par guldsömmar då?
Ja eller jack dempsey (jack dempseyn är min favorit den har värkligen personlighet!)