Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1356 ggr
[Geekinblack]
0

Olika flytväxter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad finns det för flytväxter man kan ha? Googlade runt lite men det verkar inte finnas så mycket? Gillar mina musselblommor men jag vill ha mer täckande. Vet inte ens hur stora dom blir men…

Karet är på 63 liter, håller på att göra det bekvämt för killis, hur dämpar man lyset bäst? Vatten nivån är låg för snäckornas skull.

Bild på karet med och utan blixt.

plutopellis
0

Musslorna förökar ju sig så de kommer täcka allt. Sen finns ju andmat (jävulsflytväxten!), salvia natans är väldigt liten men otroligt söt! Sen finns frogbite, tror den påminner om musslor men vet inte. Flytormbunke fast jag har min planterad på botten…

Nån annan får fylla på för detta är dom jag kan.

Men ska man ha en söt är salvia natans helt underbar enligt mitt tycke.

((Om någon vill bli av med salvia natans pma mig!))

[Geekinblack]
0

Ja det är ju bra att musslorna förökar sig iallafall :) och dom jag fick från dig lever ännu så dom blir väl fler ;) men flytormbunke såg inte så charmigt ut på ytan tyckte jag så den planterar jag på botten. Önskar man kunde ta typ näckrosblad och täcka ytan med xD men det finns förmodligen inte så stora flytväxter till akvarium :/

plutopellis
0

Finns musslor som är enorma som man har i dammar, har haft det hemma men fiskarna jag hade då åt upp rötterna så de dog men kolla i djuraffären eller med nån som har damm… Nu är det väl inte riktigt säsong men…

[Geekinblack]
0

Jasså? Hade varit sweet med typ två, tre stycken större som kunde ta upp iallafall halva ytan :P så ljuset inte blir så starkt. Jag ska höra på djuraffären vad dom har att säga om saken! Jag menar, dom är rätt körda när det gäller fiskhållning, men växter kan dom nog inte tabba sig med :P tack för svar iaf! :)

HilmaN
0

D kommer växa :) men om du vill ha något som växer snabbt och som inte är jobbigt, så ta vattenspikblad! Den är också söt och dessutom hanterlig :)

Hyrrokkin
0

JAg vet inget om den mer än att den är snygg -

LUDWIGIA SEDOIDES

plutopellis
0

#6 googlade och åååh så vacker!!! Om någon har denna är jag grymt intresserad! Tungan ute

[Geekinblack]
0

#5 ja det kanske, men ska inte dom planteras på botten också?

#6 ja den var tuff! Kan man kanske kolla upp :)

HilmaN
0

ne, man kan välja :) mina flyter runt bra :)