Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 927 ggr
Joosefiiin
0

Sjuk mal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Upptäckte att ett av mina ancistrusyngel har nåt vitt på ryggen. Han är frisk, alla andra är friska och han är den enda som har det. Det ser liksom ut att vara så i teckningen? Det är inte utstickande eller fluffigt som om det skulle vara svamp eller liknande.

Vad kan det vara?

Joosefiiin
0

Putt!

Vad tror ni? :(

Joosefiiin
0

Putt!

[dynamitella]
0

Svamp behöver inte alltid vara fluffigt eller "sticka ut". Så jag vill inte eliminera det som orsak riktigt än.

Kan du ta upp lillen i en burk och fota ovanifrån med blixt? På så sätt kanske man kan se om fjällen är kvar eller inte.

Så kan det nämligen se ut om han varit i slagsmål och fått några fjäll bortslitna.

Joosefiiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser han ut uppifrån!

Hade honom i en burk i 1 minut kanske, sen när jag släppte i han igen så simmade han direkt till maten, så han verkar ju inte vara jättesjuk iaf :o

Vill bara inte att det ska smittas om det skulle vara nåt.

Han går tillsammans med sina syskon samt en yngre kull i ett eget akvarium på tillväxt! :)

[dynamitella]
0

Jag tycker att det ser ut som att han har fastnat/slagit/skavt sig på något. Så länge han äter normalt hade jag inte oroat mig. Övervaka honom noga så att du ser att det läker :)

Och lita inte på mig till 100%, jag dömer ju bara ifrån en bild egentligen.

Men ja, det är min dom :)

Joosefiiin
0

Misstänkte att det kunde vara nåt sånt :-) Jag är nöjd så länge han äter och simmar normalt iaf :-)