Är hon klar?
Har några platys bl.a 4 blå (1 hane, 3 honor) som är mina favoriter. Hade en blue neon svart prickig hane också men han stannade i växten och kunde inte simma en dag så han avlivades i förrgår.
Såg för någon vecka sen att min blå hane börjat dra sig undan och bete sig konstigt. Ånej! Tänkte jag, för jag hade bett affären att ta hem just dessa till mig så jag kan inte bara gå och köpa en ny hane hur som helst. Därför satte jag en av honorna i 30 liters karet så jag kunde få en kull med fler blå :) även min mor vill ha några.
**Kollade in i karet idag och såg några små yngel, typ 5 stycken, men dom simmade runt och fångade pyttesmå flingor som jag matade mamman med och dom hade ingen gulesäck kvar :S dom måste ha kommit igår eller nått?
**
mamman hade en ganska tjock avförings sträng hängande efter sig, och jag såg inte så många yngel. Frågan är då, tror ni dom är uppätna? :P är hon färdig med födandet eller kan det komma fler? Såg inga yngel igår kväll men jag vill ha många bebisar! Borde jag flytta över henne till stora karet? Har en hel del växter i det lilla men jag satte henne i en yngelkasse när jag såg bebisarna ifall hon redan hunnit äta nästan alla.
suck… hatar att stressa fiskarna genom flytt hit och dit…
Vilken härlig färg! Kan inte hjälpa dig dock då jag inte kan något om sånt här..
Ja hon e fin :) men jag ska flytta över henne till sitt vanliga hem nu och försöka få dom små att klara sig :)