Ägg! :)
Jag och pappa var lite busiga i veckan och släppte ner tre pansarmalar (2 honor och en hane) i 60-litersgloben efter att ha gjort om hela inredningen på nytt.
Och vad ser jag nu? Massa, massa ägg! En av honorna vickade runt under en anubias innan idag, och nu när jag gick förbi ser jag att tre blad är täckta med ägg på undersidan.
Så pappa fick två blad att lägga ner i en yngelkasse hos kuhliålarna och jag ett till räkorna. Vi visste inte om de var färdiga, så föräldradjuren får gå kvar i karet.
Imorgon ska jag gå på och ta bort alla svampinfekterade ägg, och upprepa två gånger om dagen tills de kläcks om 3-5 dygn.
Det är så roligt att läsa dina trådar :D
Hoppas det går bra nu då!
Vad roligt! :)

Då hoppas vi på bebisar snart då, grattis! :)
Vad kul! :) Vilken art är det?
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Tack!
Det är de vanliga aeneus :)
Okej, roligt ändå! :) De brukar lägga en hel del rom om man jämför med andra corys har jag för mig :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Grattis!! :)
Ja, jag tänkte samma sak. Pandor lägger ju bara pyttefå ägg åt gången. Men denna honan var så tjock att hon knappt kunde "stå" ordentligt. Så det var nog skönt att bli av med lite ägg.
Också har vi ytterligare 10 honor som ser lika tjocka ut. Så jag tror att vi släpper ner dem parvis tills alla lekt av sig en gång :) Här är ju gott om kar att hysa eventuell avkomma i.
Ja en del arter lägger väldigt få romkorn åt gången. Låter som en bra idé det :) Ynglen är aldrig svårt att bli av med sen heller! :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Har förresten skickat pm till dig dynamitella :)
Grattis! Vad spännande!!
#12 Ser ut som en alien!!! *fniss* Dom är ju helt underbara! Grattis! 
Det var en ful jäkel! Haha :)

#12 var helt fantastiskt söt! Kul med bilder :)