Scalare +?
Har ett 240 l akvarium med enbart 1 par scalare och några fredliga bottenfiskar. Vad mer kan man ha däri? Är lite trött på tetror så gärna någon annan fisk sim stimmar. Eller några lite större malawis t.ex. Grymt sugen på Diskus men tycker de verkar svåra att sköta.
MVH Erika :)
Barber går bra ihop med scalarer, i regel, och är snygga stimfiskar :)
Dock inte tigerbarber för dom "kan" få för sig att bita långa fenor & då ligger scalarna tråkigt till.
Men andra sorters barber går säkert bra.
En väldigt vacker fisk somdock inte är en stimfisk är Fjärilsciklid, såna har jag haft ihop :)

malawis kan du i alla fall stryka direkt, dom ska gå i artakvarier med bara andra malawis.
nu var ju du trött på tetor, men eftersom du har bottenlevare och scalar, som ju är lite av en "mittemellanfisk" skulle jag säga att ett gäng bilbukar hade kunnat vara coolt.
Diskus är verkligen akvarievärldens juveler. så himla vackra, men otroligt svåra. de kräver lite erfarenhet och mycket intresse för att må bra.
Diskus är inte svårare än andra firrar men kräver mkt påläsning, skötsel och tid. Sedan skall man satsa på kvalitetsfisk, vilket du inte finner i de flesta butiker. Utan köp av importörer. Mkt bättre firrar.
Kram /Tess

#5 hur ligger importfiskar i pris? Och hur får man kontakt med en importör?
Mvh Ellenfyrkant
Regnbågsfiskar! Fina livliga och snälla. De ser ofta grå och tråkiga ut i butiken men när de blir vuxna och färgar ut fåt de sprakande färger.

#7 Precis vad jag tänkte tipsa om. Jag röstar också på regnbågsfiskar! :D
Har röda regnbågsfiskar idag och har haft neonregnbågar också. Mycket fina och trevliga fiskar!
Allt beror på sort o storlek! :) De ligger billigare än butiker skulle jag säga! Om man kollar kvaliten! :) Vart bor du så vet jag vart du och vem du skall vända dig till! :)
Kram /Tess

I Värmland bor jag :)
Mvh Ellenfyrkant
Då e tony i trollhättan närmast. Tonys diskusodling! :)
Kram /Tess