Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2055 ggr
Cattie
0

Platy hanen gömmer sig

Har en Platy hane som börjat bete sig konstigt. Han gömmer sig och verkar rädd för oss och allt som rör sig i rummet. Är inte vi där så simmar han omkring som vanligt.

Idag kom han inte ens fram för att äta men  han ser inte sjuk ut. Någon som varit med om detta å kanske vet vad detta kan bero på ?

Ellenfyrkant
0

har han alltid vart sådan?

Mvh Ellenfyrkant

[Geekinblack]
0

Sådär gör min molly hane :/ hemskt tråkigt men jag vet inte varför tyvärr. Min har gjort så länge men han kommer fram och äter ibland iallafall och han vill ännu leka med honorna så jag låter honom vara :P

Cattie
0

Ellenfyrkant:

Nej han har inte varit sådan utan började med det i tisdags.

Geekinblack:

Ok är det så då får han bara ha det så Glad fast precis som du säger, tråkigt

[Geekinblack]
0

Men min molly hane gjorde inte så det första halvåret, jag tror att han blev skrämd när min katt fiskade upp hans ena flickvän :S så han är bara försiktig av sig verkar det som. Kanske din hane blivit skrämd av något?

Cattie
0

Ja har nog tänkt den tanken, tror det började när vi plockade upp en molly hona som skulle in på bb/barnkammaren. Han blev nog helt enkelt skrämd tror jag

[Geekinblack]
0

Aaa så kan det kanske vara. Mina fiskar är inte heller så glada när jag ska fiska upp någon ibland :P men senaste gångerna som jag har behövt ta upp någon så har jag lagt ner håven ett par cm under ytan och sen matat med flingor som då flyter ovanför håven å då har fiskarna simmat över så jag bara behövt ta upp håven med önskad fisk i :P

Nu verkar mina fiskar ha vant sig vid håven så en del simmar in i den och letar mat när jag sticker ner den haha xD