scalare yngel! :)
Va kul. Grattis och lycka till!
tack! :))) andra leken resulterade i yngel! :) hur går de för dina? :)
Kram /Tess
Åh vilka sötnosar! Inte ett dugg lika scalarer än! ;) Uppdatera om utvecklingen!
hahaha nä de ser ju ut som vikken firre som helst! vissa har iofs fått lite högre ryggfena nu! :) ja jag uppdaterar! :)
Kram /Tess
Intressant o se hur dom mer o mer tar form av scalar.
Mina växer ganska långsamt tycker jag. Särskillt den ena av dom.
Ååå wooow! Jag vill oxå ha små yngel! Fast jag vet ju inte vilka kön jag har på mina :/ men grattis iallafall :D vill oxå se uppdaterade bilder :)
Denna bild var från idag! :)
Kram /Tess
Hur stort akvarium har du?
Grymt kul ju…grattis till dom små scalarna.
Sådana ska jag med ha så småningom. Men just nu håller jag på & dra upp en kull tigerbarber.
Vi har lite malawi yngel med, moori och lombardiyngel… så nu e de fullt i yngelkaren!
Kram /Tess
ÅH men gud vad söt! Man ser verkligen att den är en scalare nu :) Lycka till! :)
Ja nu börjar de ta sig! :)
Kram /Tess
Kram /Tess
Är de bara 5 veckor gamla? De är ju jättestora! Du har gjort ett jättefint jobb :)
ja, de e bara 5 veckor! :)
Tack!!!
Jo jag e faktist nöjd över att dragit upp denna kull! :) 93 st är det! :) Men det e klart, jag har gjort likadant som man gör med Diskus och då växer de som tusan :)
Har en kull till som är 2 veckor yngre än dessa, skall bli pännande att se vad de blir av dem! :)
Kram /Tess
Grattis till bebbarna!
Det är så roligt med yngel!
idag är de små flyttade till 375 kar. 92 yngel kvar av den kullen! ca 3 cm utan fenor! :) den mindre kullen växer med på bra, hela 100+ så det är stora kullar. säljer nu i från den första kullen, 5st för en hundring!
Kram /Tess
2 månader idag!!! :)
Kram /Tess
Bilder!!
svårt att få bilder på dem men kan filma i kväll!
Kram /Tess

Hur har det gått med dina yngel? :) Fått några nya??
Har precis skaffat mig två stycken, men det ska bli fler och hoppas få dem att bilda par och även leka och att jag kan lyckas få några yngel. :)
Hej! Ja just nu hr jag två nya kullar, en kull på redback f1 och sedan en kull på de små som jag drog upp i förra kullen. Så de går finfint! Har 20 st kvar från första kullen. Dessa kommer säljas av på auktion i gbg framöver!
Kram /Tess