Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 3992 ggr
Jessica Holländare
0

Inredning till vattensköldpaddor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet att denna fråga passar bättre innte på reptil, men det är ju helt dött där inne!! Rynkar på näsan

Undrar bara om någon har något bra tips på hur jag kan inreda med landdel och så till mina vattensköldpaddor? Har två gulbuk och en treköl. Har precis köpt ett 200 liters kar som de ska flytta in i och är tacksam för alla tips och ideer. Skrattande

JosefinGothe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har själv en rödörad vattensköldpadda, men vet dock inte hur mycket det skiljer sig mellan arterna.

Jag vet att det är många som bygger en landdel av glas som dom silikonar fast på insidan av akvariet. Jag har själv tänkt tanken, men eftersom att jag är en fattig student så får det vänta tills jag blir rik och får mer plats i min lägenhet.

Vet du vilket kön det är på dem?

Det är väldigt viktigt att honorna har någonting att gräva i för att kunna lägga sina ägg. Sand blandat med jord kör jag, och hon trivs superbra.

Vissa har väldigt simpla akvarium, som detta http://www.cichlids.com/uploads/tx_usercichlids/user_pics/1368/pictur_15a7f8b284.jpg

men det är inget jag rekomenderar. Visst är det väldigt enkelt och lättskött, men det ser ju knappast ut så i deras naturliga habitat. Det som är viktigast för mig när jag inreder till min padda är att hon ska få så djupt vatten att simma i som möjligt, och öppen yta på mitten i av akvariet så hon kan dyka mycket osv. Jag har vanlig finkornig sand på botten vilket funkar jättebra, hon ligger ofta på botten och gräver och letar mat.