Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1000 ggr
plutopellis
0

En fråga

Jag har ett kar där det går tre svärdbärare (2 honor och en hane), 2 mindre skalarer, en vändmal, en jättestor tofsalgätare (vet ej namnet?), Ancistrus, gibbi som ska säljas om någon är intresserad? Ja, jag tror det var alla..

Kan jag stoppa ner mina rasbora brigittae här?

ivanhoe81
0

bör inte rasboror vara ensamma i ett akvarium eller har jag fel?? tror att de kan bli ganska skygga om det är andra fiskar i akvariumet, iallafall vad jag har läst på en annan rasbora

plutopellis
0

Misstänkte att det var något sånt… Har dom bland mina räkor nu och är ganska säker att de mumsar i sig mina små bebisar men kanske ska se om jag kan antingen starta upp ett kar till bara rasbororna eller lägga de med rom i en yngelkasse och låta dom föda där eller något… Orka… Jaja, vet jag vad jag ska göra Glad

persikahallon
0

Dom kan få flytta till mig annars. ;) Risken är nog stor att dom blir mat. Förr eller senare kommer väl scalarerna att ta dem iaf.

plutopellis
0

Haha, nä du! De är ju där och äter nematoder när jag råkar övermata! Så dom ska jag allt behålla! Men får ta och starta upp ett kar till framöver åt dom Glad

Har ju "bara" 15 st 50 liters och 3 20 liters stående Flört

ivanhoe81
0

ska allt bli ett akvarium med lite rasboror här hos mig med, får se när köptarmen tar tag igen nu när jag hittade min fina blå/lila/röda crowntail kampis död i morse Gråter

kommer göra om hans akvarium som ligger på 63liter till rasbora-akvarium

plutopellis
0

Nej vad tråkigt! :(

ivanhoe81
0

tack men det är tyvärr sådant som händer i naturen

[dynamitella]
0

..Men det är ju inte i naturen :) Så nu lät det roligt.

ivanhoe81
0

jaja jag sörjer nu och orkar inte tänka på hur jag skriver