Tips tack!
Jag har tre räkor med rom och ville denna gången öka chansen att alla överlever så tänkte satt dom i en yngelkasse för har brigittae också här i som nästan alla nog vet vid det här laget. Jag hade en sån yngelkasse i plast från typ 70-talet och vill ju inte diska med diskmedel så tänkte jag kokar den, kokade liiiite för länge. Ja ni fattar nog vad som hände. Saken är ju att jag har flera tomma kar men inget bottensubstrat eller filter. Någon som har tips? Eller är det bara att åka och köpa ny yngelkasse?
Äsch, sätt fram ett litet kar, om du har något :) Strunta i bottensubstrat och allt.
Sen kan du köpa en liten aquael-pump och en bit rot/mossa och sätta ner. På så sätt hålls vattnet bra, och du har full tillgång till avkomman. Lika så är det lätt at rengöra.
Om inte, så köp en yngelkasse i tyg, inte plast. På så sätt kan ungarna inte rymma.
Då ska jag göra det imorgon! Tänkte de kunde växa till sig där och sen över i det "stora" karet hos dom andra :) För har 20 liters som skulle passa bra men de står i sonens garderob och han har äntligen kommit till ro så blir imorgon :) kolla bland mina 70-tals pumpar kanske om någon duger. Hur i hela friden rengör man ett sånt gammalt innerfilter?
Jag skulle inte våga mig på något sådant :) Du måste blotta filtermassan, nämligen. Kanske om du monterar av kåpan?
Jag ogillar gamla saker :) haha.
Jo blotta filtermassan men kan man rengöra själva pumphuvudet på något sätt? Ja fast har man inget annat hemma och inga pengar kan man testa om det skulle gå :)
Testa på :)
Det går ofta att googla namnet på modellen och hitta bilder och info online. Prova!
Tack!! 
Åh, bebisar!!!