Projekt "Kardinalfisk" :)
Som vissa redan vet införskaffade jag 4 stycken kinesiska kardinalfiskar för en tid sen. En av honorna hade bukvattensot som utvecklades snabbt väl hemma, och fick avlivas.
Kvar står jag med två hanar och en hona. Ingen i min närhet kan ta in ett fåtal av dessa fiskar, så de får gå i sin lilla trio tills vidare (de går med danio rerio, så de stimmar fint).
Till saken. Igår satt jag ihop honan med den snyggare hanen i en står syltburk med mossa på botten. I morse när jag vaknade stod de och vibrerade tillsammans i mossan. Och mycket riktigt, detta är vad jag fann.
Grattis
Grattis! Fina bilder som vanligt 
Så söt 
Grattis…grymt fräck bild så nära äggen
spännande :D
Grattis !!! Jätte-coola bilder….
Grattis! :)

Finns inte dessa fikar att köpa i butik?
Hur ser man skillnad på hona och hane i detta fallet..
Enkelt att få dom leka o släpa ägg??
Bara några frågor jag funderade på :D
Grattis för övrigt :D
Jo. Jag köpte mina i butik.
Honorna har rundare mage och är blekare.
De är relativt enkla att få att leka, ja.
No problem :)

Ahaa.. Okej. Det va en fin fisk, och det är ju roligt med såna som kan föröka sig :)
Då borde ju de i butiken veta vem som är vad.
Får man dem lätt att leka om man gör som du gjorde??
Om fiskarna är matade med proteinrik mat ett tag först, och att honan/honorna är riktigt romstinna, så ska det gå ja.
Bäst är det om man separerar könen 2-3 veckor först, och sen sätter ihop dem i ett lek-kar där de får spendera någon dag tillsammans och släppa rommen.

Ahaa, tack för tipsen och råden ^^ Det va ju väldigt fina fiskar, så ja kanske får fundera lite på det.. Kommer ju ha två akvarier snart så då kan de ju gå i varsitt så kan jag mata upp honorna ordentligt :)
Småttingarna har redan kläckts :) Men de är väldigt outvecklade, och ligger och sprattlar med huvudet kvar i ägget.
Efterblivet att kläckas innan de är färdiga! :) Det är helt olikt daniornas utveckling.

Spännade!! Hoppas du lägger ut fler bilder snart :D
Vad roligt! Grattis! Väldigt rolig bild på äggen med celldelning. Jätteroligt!!
Syrran vill du se fina bilder kolla in dynamitellas andra odling: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/4f8ed8b7d3b4fd365d0010aa-odlingstrad-danio-rerio-zebrafisk?4d712551b9cb462141049130-2
Underbart ju!!! 
Dom är så gulliga!!
Förresten vad är det för objektiv du har+ Kanske borde kika på hur mycket det kostar.. 
Jag har en vanlig Canon EOS 400D, och sen macroringar mellan kamerahuset och orginalobjektivet som medföljer.
Så det är inget speciellt med själva objektivet, utan det är ringarna som agerar förstoringsglas :)
Aha, jag har med en Canon EOS, fast en 500 D, tror jag… Får kika upp såna macroringar. Blir ju otroligt bra bilder!! 
Åh, vart hittar jag macroringar?? Jag är nog trög…
Letar som en tok på nätet! Fick upp massa om hårförlängning! 
Exakt denna är det :) http://www.linkdelight.com/L9O-Extension-Tube-Macro-Ring-for-Canon-DSLR-Camera-EF-Lens.html
Det är flera ringar i ett, så att man kan ta bort några om man vill ha lite mindre förstoring.
Så fina :)
Tack snälla du! :)
Så söta! :)
Undrar nyfiket hur det går med kardinalfisk-ynglen?
Det går bra :) De äldsta har flyttat till min mormor, och jag har behållt de yngre/mindre.
De lekte helt otippat för två veckor sen i grodornas terrarium. Så nu är där också 40 småttingar.
Ok vad kul
Den är såpass lätt att föröka…låter bra för jag hade tänkt mig ha ett rejält stim sådana.
Ska du sälja yngkerna sedan eller?:)
#32 Är det samma som denna också? :) Man kanske skulle pröva det då! http://www.ebay.com/itm/Macro-Extension-Tube-Ring-For-CANON-EOS-EF-DSLR-SLR-Camera-lens-/170883727602?pt=US_Lens_Adapters_Mounts_Tubes&hash=item27c976c0f2
Det är exakt den :)
Ja, om det finns intresse inärheten :)
#43 Köpt! Har velat pröva macroringar ett bra tag och dessa var ju så billiga så man bara kan slänga dem om man inte är nöjd.. haha