Räklingar med guppy?
Köpte en liten skala räklingar idag av en väns vän, och hon hade fullt med Molly och guppys i de karet och de åt inte de små räkorna. Så frågan är nu, kan jag ha räkningarna hos mina 15 guppys? Fick en Guppy tillsammans med räkorna och i samma påse men hon har inte ätit dem! Hon är en gammal Guppy som bara skulle bort, så hon tog ja :)
Personligen skulle jag inte göra det då jag har erfarenhet av att mina guppys glufsade i sig räkor smått som stort.
Nej.
Svaret är mycket enkelt. Det går inte om du vill att de ska överleva :)
Men honan som jag fick till åt dem inte, och dem var i samma transportlåda 1 timme!? Räkorna är i en yngellåda nu tills jag vet hur jag ska göra :)
Det är oväsentligt.
Fiskar äter allt som får plats i munnen. Jag hade inte rekommenderat att du släppte ut 10 nyfödda guppyyngel heller bara för att "en av fiskarna inte åt dem" :) Jag har sett hundratals räklingar bli käk genom åren, och det är oundvikligt bland fisk.
Oki! Fråga bara ;)
Nej! Såg nu att de var flingfoder jag fått med räkningarna! Smsa förra ägaren och hon sa att de ätit de. Ska jag ge de det eller vad ska jag göra? Vad för mat måste jag köpa imorgon eller på måndag när jag kommer iväg? Eller är det så att de klarar sig på malt/ extra krossat flingfoder?
Mina räkor älskar flingfoder. Se till att några flingor hamnar på botten bara så att de når det.
Algtabletter och torkade eklöv är också en favorit här hemma.
Tack! Minsta räkan: ca 5 mm och största är typ 15-16 mm
#10 ja de e möjligt men detta är bebisar =)
#11, okej… Jag har haft ganska små, men om man inte vill ta några risker så…
Du bestämmer själv! 

Jag har faktiskt både segelfensmolly, svärdbärare, sorgmanteltetror, neontetror och praktbotior ihop med mina räkor och det har fungerat jätte bra i över 6månader nu. Räkorna traskar omkring mitt framför näsan på praktbotiorna och dom simmar runt räkorna. Dom har förökat sig, men inte så fruktansvärt som dom gjorde när dom bodde ensamma. Nu är det mer under kontroll så några små stryker nog med ibland. Men väldigt många överlever. Det verkar som om botiorna är mer för snäckor för mina skräpsnäckor försvann direkt.